Nissan postawił na dynamiczną linię nadwozia. Bryła auta jest spójna i ma aerodynamiczny kształt. Taki, a nie inny wygląd modelu Invitation to nie tylko marketingowy chwyt. Samochód ma bardzo dobry współczynnik oporu powietrza, co przekłada się na ekonomikę jazdy.Agresywne rysy przodu są kontynuowane z boku auta poprzez wyraźnie zaznaczone przetłoczenie o kształcie klina. Tył wieńczy spoiler dachowy. Końcówki układu wydechowego zostały bardzo starannie wkomponowane w zderzak.W środku Nissana wykorzystano najwyższej klasy materiały. We wnętrzu podobnie jak na zewnątrz dominują mocne zdecydowane linie kreślące kształt deski rozdzielczej.
Na obecnym etapie Invitation, w przeciwieństwie do Juka wygląda bardzo dobrze. Pytanie ile uproszczeń wprowadzą księgowi … Pozostaje mieć nadzieje, że auto zachowa swój styl.Nissan jeszcze nie ujawnił informacji na temat jednostki napędowej, ale w segmencie B ma być to najbardziej ekonomiczny samochód. Celem jest osiągnięcie emisji spalin na poziomie poniżej 100 g/km. Lekka konstrukcja nadwozia Nissana ma zapewnić także bardzo dobre osiągi.Po raz pierwszy w tak małym aucie zainstalowano system Around View Monitor, dzięki niemu cofanie i parkowanie równoległe tyłem nie stanowi problemu.