Nowa 911 zyskała na długości, jej rozstaw kół wydłużył się o 100 mm. Dzięki tej modyfikacji polepszyła się stabilność oraz zwiększyła ilości miejsca w kabinie pasażerskiej. Przedni i tylny zwis uległy natomiast skróceniu. Dynamiczniejszy wygląd Porsche zyskało dzięki obniżeniu linii dachu.Zgodnie z tradycją z tyłu zamontowano sześciocylindrowego boksera. Występuje on w kilku wersjach 3.4 litra o mocy 350 KM oraz 3.8 400 KM. Model z mniejszą jednostką wyposażony w skrzynie PDK osiąga 100 km/h w 4,6 sekundy. Ten czas ulega skróceniu gdy zamówimy pakiet Sport Chrono Pack skracający sprint do 4,4 sekundy. 911 z mocniejszym silnikiem i skrzynią PDK setkę ma na liczniku po zaledwie 4,3 sekundy i jest szybsza od poprzednika 0,2 sekundy.Nowa konstrukcja nadwozia pozwoliła zmniejszyć masę samochodu o 45 kg. W połączeniu z większym rozstawem osi oraz systemem stabilizacji toru jazdy PDCC pozwala jeszcze szybciej pokonywać zakręty i osiągać lepsze przyspieszenia na prostych.