Jak już wiadomo, nowa generacja Fiata Panda będzie pod wieloma względami podobna do aktualnie produkowanej brazylijskiej wersji Fiata Uno. Wciąż produkowana w Tychach generacja Pandy została zaprojektowana przy współpracy studia Bertone i I.DE.A, a najnowsza wersja stworzona została przez Fiat Centro Stile.
Auto powstało na ewolucji platformy obecnej generacji, a także modelu 500 i brazylijskiego Uno oraz Lancii Ypsilon i Forda Ka. Rozstaw osi będzie identyczny z Lancią Ypsilon – 2390 mm (+91 mm w porównaniu z obecna generacją), a długość wzrosła z 3,5 m do 3,7 m. Fiat oczekuje, że nowa Panda uzyska w testach zderzeniowych EuroNCAP pięć gwiazdek. Warto przypomnieć, że obecnie produkowana generacja oceniona została na trzy gwiazdki (2003).
Do napędu przewidziano wszystkie jednostki znane już z małych Fiatów, a także 1.3 Multijet II oraz benzynowy TwinAir. Można oczekiwać, że najtańszym w ofercie będzie 1.2 8V z obecnej Pandy.
Nowy Fiat Panda będzie miał oficjalną premierę podczas IAA 2011 w połowie września we Frankfurcie nad Menem, ale sprzedaż rozpocznie się w styczniu 2012 roku.
Auto będzie produkowane w Pomigliano d’Arco koło Neapolu. Natomiast obecna generacja Pandy nadal pozostanie w programie produkcyjnym tyskiego zakładu.