Już na pierwszy rzut oka można dostrzec podobieństwo z europejską wersją Hyundaia i30, chociaż pod wieloma względami oba te auta różnią się od siebie. To druga wersja nadwozia tego popularnego w wielu krajach modelu. W marcu 2011 roku premierę miała wersja sedan i25 Accent, która jest już w sprzedaży. W USA Hyundai nie będzie stosował cyfrowej nazwy i nadal będzie to Accent, który w odróżnieniu od wersji europejskiej i30 ma inny kształt tylnych świateł zespolonych oraz inną linię dachu.
Hyundai Accent w wersji sedan ma długość 4369 mm, a hatchback 4115 mm. Szerokość obu wersji jest identyczna – 1699 mm, podobnie jak rozstaw osi – 2570 mm, który jednak w porównaniu z poprzednią generacją wydłużył się o 71 mm (europejski i30 jest o 80 mm krótszy).
Producent do napędu przewidział czterocylindrowy silnik 1.6 GDI z rodziny Gamma, który już znamy z najnowszych modeli samochodów marki Hyundai. Jego moc to 137 KM i maksymalny moment obrotowy 167 Nm. Dostępny będzie z sześciostopniowa przekładnią manualną lub automatem Shiftronic z możnością sekwencyjnego sterowania. Ma on zużywać średnio w mieście 7,8 l/100 km paliwa, a na trasie 5,9 l/100 km.
W wyposażeniu standardowym Hyundai Akcent ma m.in. sześć poduszek powietrznych, aktywne zagłówki na przednich siedzeniach, ESC, dzieloną tylną kanapę oraz komputer pokładowy. Za dopłatą możemy zamówić m.in. klimatyzację, radio satelitarne z MP3, USB i możliwością podłączenia iPoda, elektrycznie sterowane szyby oraz elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne. To wszystko dotyczy jedynie wersji z przekładnią manualną, bo w wersji z automatem otrzymamy to wszystko w wyposażeniu seryjnym. Sprzedaż nowego pięciodrzwiowego hatchbacka Hyundaia Accent w USA rozpocznie się już za kilka tygodni. Wciąż produkowana będzie dotychczasowa wersja trzydrzwiowa.