Dużym wydarzeniem był przedpremierowy pokaz Mazdy MX-5 RF. Ten model ma nadwozie typu targa – środkowa część dachu jest elektrycznie przesuwana i wtedy kierowca i pasażer mogą cieszyć się jazdą bez dachu.

Otwarcie górnej części dachu trwa 12 sekund i można to zrobić albo na postoju, albo podczas wolnej jazdy (do 10 km/h). W Europie auto pojawi się jesienią 2016 r.

Ekologicznie nastawionych kierowców na pewno zainteresuje Toyota Prius Hybrid plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka 230 V. Ładowanie trwa 2 godz. 18 minut.

Druga generacja Priusa plug-in ma wydłużony do 50 km zasięg tylko na baterii – to dwa razy więcej niż w poprzednim modelu, w trybie elektrycznym może osiągnąć prędkość do 135 km/h, emisja dwutlenku węgla wynosi zaledwie 32 g/km, a na dachu ma panele słoneczne, które doładowują baterię.

W Europie nowy hybrydowy Prius pojawi się pod koniec 2016 roku.

Dużą ekspozycję na nowojorski salon samochodowy przygotował Mercedes. Właśnie tu zaplanował światową premierę modelu GLC coupe. Pokazuje także najmocniejszą wersję nowej klasy E – AMG 43 z silnikiem o mocy 401 KM.

Na salonie w Nowym Jorku obecnie są także wszyscy producenci amerykańscy. Prezentują nowości, z których większość nie trafi jednak na rynek europejski.

Nowości salonu w NJ prezentujemy w galerii.