Najnowsza jednostka Audi zadebiutuje pod maskami modeli S6,S7 i S8. V8 o pojemności czterech litrów posiada podwójne doładowanie. V8 TFSI łączy w sobie świetne osiągi oraz niskie zużycie paliwa.

Moc V8 to 420 KM, jeszcze większe wrażenie robi moment obrotowy 550 Nm dostępny pomiędzy 1400 obr./min. a 5300 obr./min. W przypadku modelu S6 silnik pozwala osiągnąć pierwsze 100 km/h już po 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna Audi S6 została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Nowa jednostka zapewnia lepsze osiągi niż V10 o pojemności 5.2 litra i zaspokaja się mniejszymi ilościami paliwa, wyniki są lepsze o około 25%. Silnik jest ekonomiczniejszy dzięki zastosowaniu systemu start-stop, dodatkowo może on przy mniejszym obciążeniu pracować na czterech cylindrach. Powrót do pracy na wszystkich garach trwa jedynie 300 milisekund.

Audi zostanie wyposażone w system ANC, który zmniejszy poziom hałasu we wnętrzu pojazdu. Za jego działanie będą odpowiedzialne cztery mikrofony mierzące parametry dźwięku docierającego z zewnątrz samochodu. Komputer je przeanalizuje emitując przez głośniki dźwięk równoważący ten docierający spoza pojazdu. Dzięki czemu we wnętrzu nowych modeli będzie jeszcze ciszej.

W silniku zastosowano specjalne elektronicznie sterowane łożyskowanie pozwalające obniżyć dźwięki produkowane przez silnik oraz zmniejszyć wibracje. W tym samym celu zainstalowano nowe dwumasowe koło zamachowe. Całość dopełni siedmiostopniowa skrzynia biegów S tronic.

O odpowiednie przekazanie mocy na asfalt będzie dbał napęd na 4 koła z samoblokującym dyferencjałem. Opcjonalnie będzie można zamówić sportowy dyferencjał, który w zależności od warunków będzie rozdzielał moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami tak by jak najlepiej wykorzystać moc jednostki napędowej.