Nowoczesną linię nadwozia Range Rovera Evoque udoskonalono jeszcze bardziej dzięki starannie dobranym zmianom. Objęły one nowy przedni zderzak, dwie nowe wersje atrapy chłodnicy, wykonane w całości w technologii LED reflektory przednie oraz trzy nowe wzory felg ze stopów lekkich. Dzięki zmianom wyjątkowa sylwetka modelu Evoque jeszcze bardziej zyskała na atrakcyjności, poszerzając grono potencjalnych nabywców.

We wnętrzu modyfikacjom poddano fotele i wykończenie drzwi. Zastosowano również nowy systemem pokładowej informacji i rozrywki sterowany 8-calowym wyświetlaczem dotykowym, oraz wprowadzono nowe materiały i kolory noszące jak Lunar Ice, Vintage Tan oraz Dark Cherry (wyłącznie w wersji Autobiography), które doskonale pasują do śmiałych form stylistycznych modelu Evoque.

W Genewie zadebiutuje również nowy, opracowany przez firmę Land Rover, zaawansowany technicznie silnik Diesla. Czterocylindrowa, spełniająca wymagania normy Euro 6 jednostka Ingenium oferuje wiodące w tej klasie połączenie osiągów, kultury pracy i oszczędności. Silnik, który został zaprojektowany i wyprodukowany w Wielkiej Brytanii, osiąga moc 180 KM, zużywa średnio 4,2 l/100 km. Dzięki temu model Evoque jest najoszczędniejszym modelem Land Rovera, jaki trafił do produkcji seryjnej.

Evoque roku modelowego 2016 jest pierwszym Land Roverem oferowanym z zapewniającymi doskonałą widoczność w nocy adaptacyjnymi reflektorami przednimi wykonanymi w całkowicie technologii LED. Dzięki zastosowaniu tak zaawansowanych rozwiązań technologicznych możliwe było zaprojektowanie doskonale współgrających z odważną linią nadwozia przednich i tylnych lamp o niepowtarzalnym kształcie. Zintegrowanie kierunkowskazów z charakterystycznymi, wykonanymi w technologii LED oraz biegnącymi przez całą szerokość reflektora światłami do jazdy dziennej przyczyniło się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa.

Charakterystyczne wloty powietrza umieszczone na masce, które do tej pory stosowano wyłącznie w wersji coupé, są teraz dostępne również w 5-drzwiowych modelach HSE Dynamic oraz Autobiography. Dodają one sportowego, typowego dla coupé sznytu również najbardziej wszechstronnej odmianie modelu Evoque. Z zaprojektowanym na nowo spojlerem tylnej klapy zintegrowano szerszą i cieńszą listwę z diodowym, niezwykle jasnym trzecim światłem stop. Nowością są także opcjonalne, umieszczone na dachu płetwy, w których umieszczono antenę 3G poprawiającą siłę sygnału telefonii komórkowej.

Dzięki nowym fotelom, boczkom drzwiowym oraz obudowie zestawu wskaźników wnętrze zyskało bardziej ekskluzywny charakter. W wersjach standardowych oferowana jest tapicerka materiałowa w kolorze Ebony z regulacją foteli w sześciu płaszczyznach, zaś odmiany flagowe wyposażone w niespotykane w tej klasie pojazdów przednie fotele z funkcją masażu oraz elektryczną regulacją w 14 płaszczyznach (opcjonalnie). Właściciele mogą wybierać spośród trzynastu schematów kolorystycznych, przy czym dwa z nich są zupełnie nowe (Lunar Ice oraz Vintage Tan). Podświetlenie wnętrza z możliwością dowolnej jego konfiguracji stanowi dodatkowy akcent podnoszący wizualną atrakcyjność kabiny.

Dzięki nowym, aluminiowym silnikom wysokoprężnym Ingenium Range Rover Evoque MY16 stanie się liderem w swojej klasie pod względem oszczędności. Będzie również nosił miano charakteryzującego się najniższym spalaniem samochodu w historii marki Land Rover. Nowe silniki są wytwarzane w nowoczesnym Centrum Produkcji Silników zbudowanym kosztem 500 mln funtów szterlingów w angielskim regionie West Midlands.

Wykonany całkowicie z aluminium silnik TD4 jest o 20-30 kg lżejszy od swojego poprzednika. Zastosowano w nim sztywny blok silnika i izolowane wtryskiwacze, dzięki czemu ograniczono poziom wibracji i hałasu. Jednostka jest dostępna w dwóch wersjach: słabszy wariant oferuje 150 KM, spala od 4,2 l paliwa na 100km, zaś mocniejsza wersja 180 KM zużywa od 4,8 l/100 km. Zużycie paliwa wersji 150-konnej jest o 18 proc. niższe niż w przypadku poprzednich jednostek wysokoprężnych modelu Evoque.

Evoque roku modelowego 2016 oferowany jest także z zaawansowanym technicznie, 240-konnym silnikiem benzynowym Si4. Charakteryzująca się doskonałymi osiągami jednostka pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy oraz na osiągnięcie prędkości maksymalnej 217 km/h. Wszystko to przy zużyciu paliwa 7,8 l/100km.

Szeroka gama modyfikacji wprowadzonych do Range Rovera Evoque z roku modelowego 2016 obejmuje również nowe układy podnoszące poziom komfortu kierowcy i pasażerów. Jednym z nich jest całkowicie nowy system informacji i rozrywki pokładowej InControl Touch z umożliwiającym bardziej intuicyjną obsługę, całkowicie nowym, 8-calowym ekranem dotykowym.

Wyposażony w sześć głośników system stereo może zostać rozbudowany o nawigację satelitarną z mapami przechowywanymi na karcie pamięci SD, radio cyfrowe DAB, tuner radia satelitarnego Sirius oraz wysokiej jakości odbiornik radia HD.

System InControl Touch Plus, będący standardowym wyposażeniem modeli HSE Dynamic oraz Autobiography obejmuje nawigację satelitarną z twardym dyskiem, układ multimedialny dla pasażerów tylnej kanapy z dwoma 8-calowymi wyświetlaczami oraz bezprzewodowymi, cyfrowymi słuchawkami, oraz posiadający 11 lub nawet 17 głośników system audio firmy Meridian.

Od debiutu w roku 2011 wyprodukowano już ponad 400 tys. egzemplarzy modelu Evoque, co czyni kompaktowego SUV`a segmentu premium najlepiej sprzedającym się Land Roverem w historii. Rok 2014 okazał się być najlepszym od premiery modelu Evoque - na całym świecie sprzedano 125,364 egzemplarze.

Sukcesowi rynkowemu towarzyszyły liczne nagrody, jakie Evoque zdobył od swojego debiutu w ponad 165 różnego rodzaju międzynarodowych konkursach. Po rozpoczęciu sprzedaży w sierpniu 2015 roku, kiedy nowy Evoque trafi na ponad 170 rynków całego świata, stanie się on najoszczędniejszym autem swojego segmentu.