Rodzina Mégane, to najważniejsze modele w palecie Renault. Od chwili premiery, a więc od 1995 roku, model ten był oferowany w siedmiu wersjach nadwozia. Łącznie do użytkowników trafiło 8,5 mln egzemplarzy, co uznać należy za wielki sukces francuskiego producenta. Samochody te dostępne były na trzech kontynentach w 75 krajach.
Największe sukcesy Renault Mégane odnosił na rynkach europejskich. W 1998 roku prestiżowy tytuł zdobył Scénic I, a w 2003 roku Mégane II. Także Mégane został pierwszym w swoim segmencie samochodem, który w testach zderzeniowych EuroNCAP otrzymał pięć gwiazdek.
Scénic był pierwszym kompaktowym modelem MPV, który kontynuował filozofię Renault zapoczątkowana w modelu Espace w 1984 roku, a też Twingo (1993). Wkrótce znalazł naśladowców w śród wielu światowych producentów, którzy w ślad za sukcesem Renault wprowadzili takie modele do swojej oferty.
Mégane Coupé-Cabriolet był pierwszym samochodem, w którym standardowo wprowadzono szklany dach.
W 2003 i 2004 roku producent wraz z odmłodzeniem modelu wprowadził trzy wersje MPV: Scénic, pięcioosobowy Grand Scénic oraz siedmioosobowy Grand Scénic.
W latach 2004-2005 Renault Mégane należał do najchętniej kupowanych samochodów w krajach Europy Zachodniej. Jego produkcję uruchomiono także w RPA, Turcji i Iranie.
Wdrożenie produkcji nowego Renault Mégane kosztowało producenta 810 mln euro. Produkcja planowanych sześciu wersji nadwozia została zreorganizowana. Zgodnie z nową filozofiatrzy wersje nadwozia produkowane będą w zakładach Palencia i Valadilidw Hiszpanii oraz w Douai we Francji.
Nowy Renault Mégane w pięciodrzwiowej wersji hatchback ma długość całkowitą 4,3 m oraz rozstaw osi 2,64 m. Z całą pewnością wielkim jego atutem będzie bagażnik o pojemności 405 l, co stanowi najlepszy wynik w segmencie.
W ofercie znajda się jednostki napędowe dCi 90 i DCi 110, których emisja CO2 nie przekroczy 120 g/km. Natomiast nowy 130 dCi o mocy 96 kW (130 KM) w zakresie obrotów 3750-4000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm przy 1750-2000 obr./min z emisją 135 g/km. Gamę ta poszerzą w przyszłości jednostki 160 dCi z manualną przekładnią i 150 dCi z przekładnią automatyczną.
Producent przewiduje wyposażenie nowego modelu jednostkami benzynowymi w zależności od rynku. Stąd w ofercie pozostaną silniki 1,6 16V o mocy 100 KM i 110 KM, 2,0 16V o mocy 140 KM i TCe 180.Czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,0 16V dostępny będzie dostępny z sześciostopniowa przekładnią manualną, a także bezstopniową (w późniejszym okresie).
Najnowsza jednostka TCe 130 pojawi się w ofercie wiosną 2009 roku. Powstała przy współpracy specjalistów Nissana i Renault. Ten nowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1397 cm3 ma moc jednostki o pojemności 1,8 l (130 KM) i maksymalny moment obrotowy 2,0 l (100 Nm). Będzie oferowany z pięcio-, szęściostopniowąprzekładnia manualna lub automatyczną.
Producent przewiduje także jednostki biofuel.
NowyRenault Mégane będzie przynajmniej tak bezpieczny jak jego poprzednik. Przy jego konstruowaniu wykorzystano efekty doświadczeń wynikające z realnych zdarzeń drogowych. W wyposażeniu standardowym znalazły się takie systemy jak m.in. ABS, EBD, EBA, a także ESC i CSV wraz z maksymalną liczbą poduszek powietrznych.
Zapewne więcej informacji o nowym Renault Mégane poznamy w dniu jego oficjalnej premiery, która zaplanowana została na 2. października 2008 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu.