Logo
WiadomościTargi SamochodoweParyż 2008: Škoda Octavia po liftingu już odkryta (fotogaleria)

Paryż 2008: Škoda Octavia po liftingu już odkryta (fotogaleria)

Lesław Sagan
Lesław Sagan

Nadszedł czas, by odmłodzić Octavię. Škoda Auto kolejny swój model upodobniła do nowego design, który rozpoczął się od Roomstera.

Podczas specjalnego wieczoru zorganizowanego w Paryżu przez koncern Volkswagen zaprezentowano najnowsze nowości marek należących do rodziny VW, a wśród nich Octavię po faceliftingu.

Octavia II po nowemu

Druga generacja Octavii jest obecnie po Octavii Tour drugim najdłużej produkowanym modelem w portfolio marki Škoda. W piątym roku produkcji przyszedł czas na zmiany.

Zmieniła się atrapa wlotu powietrza chłodnicy, nowe są przednie błotniki. Nowe przednie reflektory mogą być wyposażone w żarówki ksenonowe oraz system doświetlający zakręty. Nie zmieniła się pokrywa silnika.

Pod nowym przednim zderzakiem znalazły się nowe światła mgłowe z Superba. Po raz pierwszy wyposażone są w funkcję dziennych świateł. Boczne lusterka zewnętrzne ze zintegrowanymi kierunkowskazami przejęto też z Superba i już w wersji Clasic będą one regulowane elektrycznie i ogrzewane. Natomiast w wersjach Elegant oraz Laurin&Klement otrzymają one także funkcję elektrycznego chowania.

Nowe są także tylne światła zespolone, w których zachowano kształt C. Tylny zderzak otrzymał elementy odblaskowe (tzw. kocie oczka).

1,4 TSI (90 kW)w ofercie

Nowością w ofercie jednostek napędowych jest czterocylindrowy silnik benzynowy 1,4 TSI o mocy 90 kW z maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min. Octavia z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 203 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,7 sekundy. Średnie zużycie paliwa, to 6,6 l/100 km, a z siedmiostopniowa przekładnią automatyczną DSG 6,3 l/100 km.

Można będzie obecnie zamówić także czterocylindrowy silnik benzynowy 1,8 TSI (118 kW) z siedmiostopniową przekładnią DSG. W tej samej konfiguracji będzie dostępna też wersja z napędem 4x4. Z oferty wycofany został silnik 1,6 FSI o kocy 85 kW.

Obecny facelifting nie dotyczy wersji Scout i RS. Škoda Octavia 2009 – silniki benzynoweSilnik1,4 MPI1,6 MPI (A)1,4 TSI (DSG)1,8 TSI (DSG)Pojemność skokowa [cm3]1390159513901798Cylindry/zawory4/44/24/44/4Moc [kW/obr./min]59/500075/560090/5000118/5000-6200Maksymalny moment obrotowy[Nm/obr./min]132/3800148/3800200/1500-4000250/1500-4200Prędkość maksymalna [km/h]173190 (184)203 (202)223 (223)Przyspieszenie 0-100 km/h [s]14,212,3 (14,1)9,7 (9,7)7,8 (7,8)Średnie zużycie paliwa [l/100 km]7,07,4 (7,9)6,6 (6,3)7,0 (6,6)

Smutną informacją dla miłośników nowoczesnych jednostek wysokoprężnych common rail jest wciąż możliwość ich wyboru tylko w przypadku wersji RS. Dwa słabsze silniki TDI pozostaną nadal z systemem bezpośredniego wtrysku z pompowtryskiwaczami.Škoda Octavia 2009 – silniki wysokoprężneSilnik1,9 TDI PD (DSG)2,0 TDI PD (DSG)Pojemność skokowa [cm3]18961968Cylindry/zawory4/24/2Moc [kW/obr./min]77/4000103/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]250/1900320/1750-2500Prędkość maksymalna [km/h]192 (189)208 (207)Przyspieszenie 0-100 km/h [s]11,8 (12,2)9,6 (9,6)Średnie zużycie paliwa [l/100 km]4,9 (5,9)5,5 (6,0)

Udostępnij:
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: Targi Paryż Skoda
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium