Crossover lokujący się poniżej SUV-a Toyota RAV-4 przygotowano z myślą o eksploatacji miejskiej. Długość 3930 mm i rozstaw osi 2460 mm oznaczają krótkie zwisy, które w połączeniu z muskularną budową dostarczają autu masywny wygląd. Szerokość 1725 mm i wysokość 1540 mm nie odbiegają od proporcji subkompaktów, wbrew temu wnętrze jest bardzo przestronne – szerokość wewnętrzna 1400 mm i wysokość 1240 mm. Za tylną kanapą znajduje się bagażnik o pojemności 314 l.
Standardem będzie siedem poduszek powietrznych, aktywne zagłówki, asystent hamowania, system stabilizacji VSC i kontrola trakcji TRC. Toyota oczekuje uzyskanie pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Zmodernizowany silnik 1,4 D-4D oferuje moc 66 kW (90 KM) przy 3800 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 205 Nm dostępny jest w zakresie od 1800 do 2800 obr./min. W zależności od wybranej wersji silnik napędzać będzie przednie lub wszystkie koła. W obu wypadkach siła napędowa przenoszona będzie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Wersja 4x4 wykorzysta system napędu na wszystkie koła Active Torque Control 4WD znany z modelu RAV-4.
Drugą jednostką napędową będzie benzynowy 1,33 Dual VVT-i z systemem zmiennych faz rozrządu. Moc maksymalna wynosi 74 kW (100 KM) przy 6000 obr./min, zaś maksimum momentu obrotowego 132 Nm osiągane jest przy 3800 obr./min. Silnik wyposażono w system Stop&Start. Benzynowy Urban Cruiser dostępny będzie wyłącznie z napędem na przednią oś i 6-stopniową skrzynią biegów.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wersji benzynowej wynosi 5,5 l, diesel w wersji 4x2 zadowala się 4,6 l oleju napędowego na 100 km, dzięki czemu emisje CO2 wynoszą 120 g/km, zużycie paliwa wersji 4x4 wzrasta do 5,1 l/100 km.
Do salonów sprzedaży auto trafi na początku roku 2009. Toyota oczekuje sprzedaż w granicach 30 tys. egzemplarzy rocznie, z czego połowa powinna być wyposażona w napęd na cztery koła.