Nawet we wnętrzu nowy Kodiaq wymiarami nie wykracza poza segment kompaktowych SUV-ów, przerastając Octavię zaledwie o 38 mm. Pod względem ilości miejsca, jest jednak o klasę wyżej, gdyż po raz kolejny twórcy z Mladá Boleslav wykazali się talentem w tym zakresie. Szerokość na wysokości łokci z przodu wynosi 1.527 mm i z tyłu 1.510 mm. Wysokość przestrzeni w linii głowy z przodu wynosi 1.059 mm i z tyłu 1.014 mm. Miejsce na kolana z tyłu mierzy do 104 mm.
Skoda Kodiaq - wygodne wnętrze
Solidność z zewnątrz odzwierciedla także wnętrze. Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli marki, jest ono utrzymane w nowoczesnym, eleganckim i funkcjonalnym stylu. Każdy szczegół jest tutaj dowodem przejrzystości, komfortu i praktyczności.
Wyrazista stylistyka zewnętrzna ma tutaj swą kontynuację: deska rozdzielcza jest ukształtowana trójwymiarowo i podzielona na dwie części - widać wyraźnie zarysowaną część górną i dolną. Duży ekran dzieli deskę rozdzielczą na dwie równoprawne części dla kierowcy i pasażera. Elementy wykończenia drzwi kontynuują to podejście do projektu.
Charakterystyczne dla wnętrza SUV-a Skody są silne pionowe elementy jak na przykład cztery duże wyloty powietrza znajdujące się po bokach wyświetlacza. Jego krawędzie tworzą trapez i nawiązują do kształtu maski.
Skoda Kodiaq - kolory i materiały
Nie tylko kształty, ale także materiały z tego modelu przedstawiają nowy etap projektowania marki. Tapicerka z tkaniny - w różnych wersjach w zależności od poziomu wyposażenia – jest standardowa w tym dużym SUV-ie. W wersji Active jest cała czarna; w Ambition istnieje również dodatkowa kombinacja czarnego i brązowego; w Style istnieje możliwość wyboru czarnej tapicerki lub kombinacji czerni i beżu. Alternatywnie do seryjnych obić oferowana jest kombinacja materiału i skóry oraz obicia ze skóry lub Alcantary.
Listwy dekoracyjne są dostępne w pięciu wariantach. W ciemności opcjonalne podświetlenie wnętrza ambiente zapewnia indywidualny akcent. Podświetlenie to znajduje się w listwach drzwiowych i umożliwia wybranie jednego z dziesięciu kolorów światła.
Najwyższa jakość Skody Kodiaq jest widoczna we wszystkich szczegółach wnętrza - w doborze materiałów, wykonaniu, w designie. Górna powierzchnia tablicy rozdzielczej jest miękka w dotyku i elegancka. Wszystkie przyciski i kontrolki są przejrzyście rozplanowane. W wersji Style listwy progowe z przodu iz tyłu są standardowe (opcja w Active i Ambition), a dla wersji Ambition Style występują opcjonalne pedały ze stali nierdzewnej. Istnieje możliwość wyboru jednego z dwóch wariantów oświetlenia przestrzeni na nogi: w Ambition dostępne jest oświetlenie z przodu, a w Style z przodu i z tyłu. Dla wersji Active, oba warianty są dostępne jako opcja.
Opcjonalne oświetlenie LED to wyraz najwyższej elegancji. Wzdłuż górnej krawędzi drzwi poprowadzone są bardzo wąskie przewody świetlne. Kierowca może kontrolować ich jasność oraz barwę: biały, pomarańczowy, cynamon, czerwony, różowy, fioletowy, granatowy, niebieski, ciemnozielony i jasnozielony. Po otwarciu drzwi samochodu, oświetlenie otoczenia świeci w pełnej jasności, a gdy drzwi są zamknięte - przygasa w zależności od ustawień użytkownika. Intensywność światła spada jeszcze bardziej po uruchomieniu zapłonu. Światła do czytania, na nogi i w kabinie mogą być regulowane w podobny sposób.
Skoda Kodiaq - łatwość obsługi
Typowe dla Skody wnętrze zostało jasno skonstruowane i jest łatwe do zrozumienia. Duże, okrągłe zegary wskazujące prędkość i obroty silnika, które wyglądają niemal jak chronometr, można szybko i łatwo odczytać podczas jazdy. Pomiędzy nimi znajduje się wielofunkcyjny wyświetlacz Maxi DOT Wyświetla on informacje z komputera pokładowego, a także z multimediów, telefonu i nawigacji.
Pochylona konsola środkowa posiada m.in. pokrętła i przyciski do sterowania klimatyzacją. W wersji Style, , trójstrefowa klimatyzacja automatyczna Climatronic jest dostępna standardowo; posiada oddzielny panel sterowania dla pasażerów z tyłu, który znajduje się z tyłu podłokietnika Jumbo Box. Dodatkowo w schowku może być zainstalowany Phonebox z ładowaniem indukcyjnym - jako opcja.
Dźwignia zmiany biegów to wzór elegancji. Za nią znajdują się przyciski służące do obsługi elektrycznego hamulca postojowego, Driving Mode Select, trybu Off-road, systemu kontroli trakcji (ASR) i systemu Start-Stop. Schowek Jumbo Box w konsoli środkowej można zamknąć za pomocą podłokietnika. Jako opcja, Skoda wyposaża komorę Jumbo Box w przegródki na monety i klucze oraz dwa uchwyty na butelki.
Przednie fotele w Skodzie Kodiaq, z mocnym wyprofilowaniem, zapewniają bardzo dobre trzymanie w zakrętach i wygodną pozycję. Podgrzewane siedziska - także z tyłu - są dostępne we wszystkich trzech wersjach wyposażenia, a funkcja wentylacji z przodu (z perforowaną skórą) jest dostępna od poziomu wyposażenia Ambition w górę. W Ambition i Style są dostępne jako opcja sportowe, skórzane fotele. Elektryczna regulacja fotela kierowcy i pasażera z przodu z funkcją pamięci jest zarezerwowana dla topowej wersji Style.
Skoda Kodiaq - pięć lub siedem miejsc
Wnętrze SUV-a Skody jest niezwykle przestronne i wszechstronne: nawet na tylnych siedzeniach dorośli mogą podróżować wygodnie, z dużym zapasem przestrzeni - Kodiaq wyznacza nowe standardy wśród konkurencji w przypadku miejsca na nogi z tyłu. Dodatkowo, tylne siedzenia mogą zostać złożone w stosunku 60:40. Te dwie części mogą być przesuwane w zakresie 18 cm, a kąt nachylenia oparcia może być regulowany w pięciu pozycjach – dostępny jest kąt nachylenia pomiędzy 17° i 27°.
Dwa kolejne miejsca w trzecim rzędzie są dostępne jako wyposażenie dodatkowe - Skoda Kodiaq to pierwsze 7-osobowe auto w dotychczasowej historii marki. Gdy te siedzenia nie są potrzebne, można je złożyć na płasko i uzyskać równą podłogę bagażnika.
Skoda Kodiaq – pojemny bagażnik
Mając bagażnik o pojemności od 720 do 2.065 l (po złożeniu oparć kanapy), Skoda Kodiaq oferuje największą przestrzeń w tej klasie. Gdy samochód jest wyposażony w fotel pasażera z kładzionym oparciem, do SUV-a można włożyć przedmioty o długości do 2,80 m. Opcjonalnie dostępna jest elektryczna pokrywa bagażnika, którą można – jako kolejne wyposażenie dodatkowe – otworzyć lub zamknąć ruchem stopy oraz przyciskiem w kabinie. Skoda Kodiaq z kombinacją napędu TDI/DSG/4×4 może ciągnąć przyczepę o masie do 2,5 tony. Do tego można zamówić elektrycznie odchylany zaczep holowniczy.
Kodiaq oferuje największy bagażnik w swojej klasie. Już w standardowym układzie, w wersji 5-osobowej ma pojemność 720 litrów. W wersji 7-miejscowej, z trzecim rzędem siedzeń rozłożonym to 270 litrów lub 630 litrów przy złożonych siedzeniach. Dzięki ustawnym kształtom, niemal całkowicie płaskim ścianom i tylnej klapie otwieranej bardzo szeroko, bagażnik jest łatwy do zapełnienia. Regulowana podłoga bagażnika (opcjonalnie) występuje w wersji 5-osobowej.
Jako opcja mogą zostać zamontowane wygodne przyciski na ścianach bagażnika, służące do swobodnego składania oparcia drugiego rzędu siedzeń. Gdy są one złożone na płasko, pojemność bagażnika do wysokości dachu wynosi aż 2,065 l (w wersji 5-osobowej). Przy złożonym fotelu pasażera (opcja) można w tym aucie transportować przedmioty o długości 2,8 m.
Na życzenie Skoda Kodiaq może posiadać elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika. To pozwala otwierać ją i zamykać przyciskiem na pokrywie, ze zdalnie sterowanego kluczyka lub za pomocą przycisku na konsoli środkowej. Jeszcze więcej wygody oferuje bezdotykowa obsługa elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika: dzięki niej prosty ruch stopy pod tylnym zderzakiem otwiera klapę bagażnika. Ta funkcja dostępna jest razem KESSY, który oferowany jest w dwóch wersjach. By zainicjować automatyczne zmykanie klapy wystarczy lekko ją pociągnąć, nacisnąć odpowiedni przycisk, użyć pilota przy kluczyku lub wykonać ruch stopy pod tylnym zderzakiem.
Duży SUV Skody posiada duży zapas siły i daje możliwość holowania aż 2,5-tonowej przyczepy – z silnikiem TDI o mocy 110 kW (150 KM) lub 140 kW (190 KM), w połączeniu z przekładnią DSG i napędem na wszystkie koła. Skoda Kodiaq posiada także elektrycznie chowany hak holowniczy (opcjonalnie). Jest on połączony z systemem stabilizacji, który dba o stabilność jazdy przyczepy z wykorzystaniem niewielkich ruchów korekcyjnych układu kierowniczego. Gdy zaczep holowniczy jest złożony, jest całkowicie ukryty pod spodem pojazdu.