Zapewniają one ochronę pieszych i utrzymują samochód w bezpiecznej odległości od pojazdów z przodu. Ułatwiają kierowcy zmianę pasa ruchu, pomagają kierowcy zaparkować lub przypominają o ważnych znakach drogowych.
Area View
Area View to inaczej zestaw kamer, które można znaleźć w przedniej i tylnej części dużego SUV-a, a także w obudowach lusterek. Pokazują one obraz z najbliższego otoczenia na monitorze, przy użyciu obiektywów szerokokątnych – kierowca może wyświetlić również widok z góry. Kamery są najbardziej przydatne na wąskich drogach lub parkingach, zwłaszcza gdy stosuje się razem z Traffic Alert. Podczas jazdy terenowej mogą także ostrzegać kierowcę o potencjalnych zagrożeniach.
Trailer Assist
Skoda Kodiaq jest także doskonała do holowania przyczepy, ponieważ kierowca może liczyć na system Trailer Assist, kolejną innowację marki. Kierowca „wrzuca” w samochodzie bieg wsteczny i naciska przycisk parkowania. Następnie ustawia kąt, w jakim chciałby cofać auto. Obraz z tylnej kamery wyświetla się na ekranie samochodu wraz z pomocniczymi liniami służącymi do orientacji. Teraz kierowca musi tylko delikatnie dodać gazu - Trailer Assist przejmuje kontrolę nad kierownicą i kieruje samochód prosto na przyczepę.
System jest sterowany za pomocą tylnych czujników parkowania. Jeśli kąt pomiędzy autem a przyczepą jest zbyt duży, Tow Assist ostrzega o tym kierowcę, a w krytycznych sytuacjach zatrzymuje samochód.
Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania
Jest standardem, świetnie spisuje się w mieście, wykorzystując swój czujnik radarowy. Polegając na nim, auto wykrywa krytyczne sytuacje przed sobą z udziałem innych uczestników ruchu drogowego. Czujnik zapewnia duży obszar „widzenia”, a także działa niezawodnie w warunkach ograniczonej widoczności.
Jeżeli system rozpozna zbliżający się inny samochód, to stopniowo ostrzega o tym kierowcę, a w razie potrzeby - automatycznie rozpoczyna hamowanie aż do pełnego zatrzymania. System ten jest aktywny do prędkości 34 km/h. Dodatkowo Ochrona pieszych – która jest standardem w krajach UE - uzupełnia Front Assist: przy prędkościach od 10 do 60 km/h zatrzyma auto, jeżeli pieszy niebezpiecznie próbuje przejść przez drogę. Przy prędkościach powyżej 40 km/h, dodatkowo ostrzega o możliwości kolizji.
Aktywny tempomat (ACC)
Aktywny tempomat utrzymuje Skodę Kodiaq w wybranej odległości od pojazdu z przodu, razem z nim przyspiesza oraz hamuje. Poza prędkością, kierowca może sterować ustawieniami odległości i dynamiką reakcji.
Blind Spot Detecti Traffic Alert
Opcjonalny Blind Spot Detect i Traffic Alert sprawiają, że jazda w wielu sytuacjach jest bardziej bezpieczna. Powyżej prędkości 10 km/h dwa czujniki radarowe na tylnej klapie monitorują sytuację na drodze z tyłu i po bokach Skody Kodiaq. Jeśli inny pojazd porusza się w tzw. martwym punkcie lub zbliża się niebezpiecznie szybko do auta, w odpowiednim lusterku zapala się ostrzegająca dioda. Jeśli kierowca ma zamiar np. zmienić pas mimo ostrzeżenia, dioda zaczyna świecić jaśniej i częściej. Podczas cofania, włącza się także ostrzeżenie dźwiękowe, uzupełnione o sygnały wizualne na ekranie monitora. W razie potrzeby, Skoda Kodiaq uruchomi automatycznie hamulce.
Lane Assist
Przy prędkościach powyżej 65 km/h, Asystent Pasa Ruchu pomaga kierowcy utrzymać się na wybranym pasie używając do tego kamery w lusterku wstecznym. Jeśli Skoda Kodiaq zbliży się do linii bez wcześniejszej sygnalizacji, system zadziała i skoryguje tor jazdy delikatnym manewrem kierownicy. W zależności od ustawienia, system może zadziałać tuż przed zjechaniem z pasa lub po zjechaniu ze środka pasa.
Traffic Jam Assist
Jeśli Skoda Kodiaq posiada Aktywny tempomat (ACC), Asystenta pasa ruchu i przekładnię DSG, dostępna jest dodatkowa funkcja: Traffic Jam Assist. W wolnym ruchu, poruszając się po drogach utwardzonych, system może przejąć kontrolę nad kierownicą do prędkości 60 km/h. Ze względów bezpieczeństwa, ręce kierowcy muszą jednak pozostać na kierownicy, tak aby mógł on interweniować w każdej chwili.
System stosuje delikatne manewry kierownicy i podąża za pojazdem przed nami, wykorzystując „oczy” radaru i przedniej kamery. Samochód kieruje się oznaczeniami pasa ruchu oraz innymi pojazdami na drodze. Jeśli korek się skończy lub prędkość będzie zbyt wysoka, Traffic Jam Assist przestanie działać i kierowca musi przejąć kontrolę nad samochodem. Otrzyma o tym powiadomienie.
Emergency Assist
System interweniuje, jeśli kierowca staje się niezdolny do jazdy – automatycznie zatrzymuje samochód i uruchamia światła awaryjne. System wykrywa zmęczenie za pomocą Driver Alert, który także informuje kierowcę, o tym, by zrobić sobie przerwę w podróży.
Crew Protect Assist
Kolejny opcjonalny system, przygotowuje pasażerów do ewentualnego wypadku przez zamknięcie okien i dachu, a także napięcie pasów. Podobnie jak w wersji podstawowej dostępna jest zaawansowana wersja ochrony głów pasażerów, co wymaga Aktywnego tempomatu ACC. W obu przypadkach, Crew Protect Assist jest dostępny w pakiecie z tylnymi bocznymi poduszkami powietrznymi. W przypadku zderzenia, hamulec antykolizyjny zapobiega dalszemu przemieszczaniu się auta w sposób niekontrolowany.
Travel Assist z funkcją rozpoznawania znaków
Kamera z funkcją rozpoznawania znaków i Travel Assist rozpoznają najczęściej spotykane znaki drogowe i przypominają o nich na wyświetlaczu wielofunkcyjnym. System wyświetla np. ograniczenia prędkości, które aktualnie obowiązują. Dodatkowo, gdy warunki się pogorszą a czujniki wykryją deszcz, system stosownie obniży ograniczenie prędkości. Oprócz tego, system bierze pod uwagę ograniczenia prędkości w różnych porach dnia.
Systemy parkingowe
Dla ułatwienia parkowania w Skodzie Kodiaq dostępne są różne systemy, zaczynając od tylnych czujników parkowania (w standardzie od wersji Style), które informują o przeszkodach dźwiękowo i wizualnie. Kolejne rozwiązanie to Park Distance Control (przednie i tylne czujniki parkowania). System jest wyposażony w Manoeuvre Assist – automatycznie hamuje, gdy czujniki wykryją niebezpieczne przeszkody podczas cofania. W aucie dostępna jest również kamera cofania.
Topowym systemem jest Park Assist, który może sam sterować Skodę Kodiaq do wybranych miejsc parkingowych. Przy prędkościach do 40 km/h, jego dwanaście czujników ultradźwiękowych wykrywa przestrzeń do parkowania równoległego lub zatoczkę parkingową, a kierowca zostaje o tym poinformowany. Jeśli kierowca zdecyduje się zaparkować, włącza system i używa jedynie pedału gazu oraz hamulca. Park Assist przejmuje kontrolę nad kierownicą – przy parkowaniu równoległym lub manewrowaniu do tyłu i do przodu do miejsc parkingowych. System może także kontrolować wyjazd z równoległych miejsc parkingowych. Jeżeli wykryje przeszkodę podczas cofania, wbudowany Manewr Assist użyje hamulców i zatrzyma samochód.