Model 908 odpowiada nowym wymogom technicznym obowiązującym w roku 2011 w sportach motorowych. Jest jednym z elementów ofensywy Marki, której zasadniczą część stanowi potwierdzenie jej zaangażowania w ochronę środowiska. Połączenie wrażeń z jazdy z wymogami ekologicznymi na najwyższym szczeblu motoryzacji idealnie wpisuje się w tożsamość marki Peugeot.

Odpowiedzialność ekologiczną w 2011 roku potwierdza między innymi technologia HYbrid4, która łączy silnik wysokoprężny z silnikiem elektrycznym. Są to dwa historyczne obszary znaczących osiągnięć Peugeot.

Od czasu prezentacji hybrydowego samochodu pokazowego na torze Silverstone w 2008 roku, Peugeot Sport nie ustaje w pracach nad tą nową technologią, prowadząc je w ścisłej współpracy z inżynierami Grupy PSA.

908 HYbrid4 wykorzystuje system oparty na zasadzie odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, przechowania jej i ponownego użycia podczas przyspieszania. Dzięki temu poprawia się wydajność układu napędowego.

System generuje dodatkową moc rzędu 60 kW (80 KM), która jest wykorzystywana w ciągu kilku sekund. Energia (500 kJ między dwoma fazami hamowania) jest magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych, a następnie automatycznie przekazywana na tylną oś podczas przyspieszania (bez komendy „push to pass”). W czasie przejazdu przez aleję serwisową 908 porusza się z kolei w trybie wyłącznie elektrycznym. Dodatkowo, tryb „zerowej emisji” zostanie wykorzystany przy homologacji auta.

Po prezentacji 908 HYbrid4 podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Peugeot Sport planuje udział tego modelu w oficjalnej sesji testowej przed słynnym wyścigiem 24 Godziny Le Mans. Odbędzie się ona 24 kwietnia na tym słynnym francuskim torze. Cel jest tym bardziej ambitny, że jego realizacja zależy w dużej mierze od wyników pierwszych testów modelu 908 HYbrid4, zaplanowanych na koniec marca 2011 r.