Logo
WiadomościTargi SamochodowePierwsza 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów

Pierwsza 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów

Wyścig na największą ilość przełożeń trwa. Pozycję lidera w tej rywalizacji objął właśnie Land Rover z firmą ZF, będącą uznanym producentem skrzyń biegów. Obie firmy opracowały 9-biegowy automat. Wydajna i niezywkle zaawansowana przekładnia zostanie zaprezentowana na targach w Genewie

Pierwsza 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Pierwsza 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów

Dodatkowa ilość biegów ma obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. Jednak dziewiąty bieg nie tylko obniża spalanie, ale także utrzymując silnik na niższych obrotach redukuje hałas,poprawiając jednocześnie komfort jazdy przy wysokich prędkościach. Zmiany przełożeń (nawet o kilka stopni) mają odbywać się bardzo szybkio, w sposób niemal nieodczuwalny dla kierowcy.

Pomimo trzech biegów więcej, nowy automat jest tylko 6 mm dłuższy od obecnej 6-stopniowej skrzyni. Ponadto nowa konstrukcja jest o 7,5 kg lżejsza. Niwielkie wymiary i wagę osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu nowej pompy hydraulicznej i sprzęgieł nowego typu.

Pierwsza 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów
Pierwsza 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegówŻródło: Auto Świat

Kolejną zaletą 9-stopniowej skrzyni jest krótszy pierwszy bieg, specjalnie zaprojektowany do użytku terenowego, holowania i do jazdy w ekstremalnych warunkach drogowych (np. wysoki kąt nachylenia zbocza), dając wtedy kierowcy zwiększone poczucie kontroli nad autem.

Nowa skrzynia trafi w pierwszej kolejności do oferty Range Rovera Evoque'a. Na więcej szczegółów musimy poczekać do salonu genewskiego.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium