Do nowego kompaktowego SUVa Mazdy wprowadzono szereg innowacyjnych technologii, takich jak: silniki, skrzynie biegów oraz nowe nadwozie i podwozie, które sprawiają wiele przyjemności z jazdy, a jednocześnie cechują się wyjątkowym bezpieczeństwem i dbałością o środowisko naturalne.

Na scenie znajdzie się także odnowiona Mazda3. Facelifting polega nie tylko na wizualnych zmianach jak: nowy przód, lepszej jakości materiały wykończeniowe wnętrza, polepszenie ergonomii czy wyciszenia. Znacznie poprawiono również komfort i dynamikę jazdy. Pojawiła się także nowa wersja z silnikiem benzynowym MZR 1,6 i automatyczną skrzynią biegów oraz nowe opcje wyposażenia.

Mazda CX-5 – wyjątkowa przyjemność jazdy. Pierwsze pełne zastosowanie technologii SKYACTIV i linii projektowej „KODO – Dusza Ruchu”. Wraz ze światową premierą CX-5 we Frankfurcie dla Mazdy zaczyna się nowa era. Ten kompaktowy SUV jest pierwszym modelem Mazdy, w którym zastosowano cały zakres technologii SKYACTIV i pełną pasji stylizację „KODO – Dusza Ruchu”.

Będzie on dostępny z trzema nowoczesnymi silnikami o rekordowym stopniu sprężania 14:1 – dieslem SKYACTIV-D 2,2 z dwustopniowym doładowaniem w dwóch wariantach mocy oraz benzynowym SKYACTIV-G 2,0 z wtryskiem bezpośrednim, połączonymi z nową, 6-biegową automatyczną skrzynią SKYACTIV-DRIVE lub 6-biegową ręcznie sterowaną SKYACTIV-MT.

Technologie te są częścią nowych konstrukcji obejmujących lekkie, ale sztywne nadwozia i podwozia o właściwościach aerodynamicznych, zapewniających precyzyjne prowadzenie i komfortową, przyjemną jazdę. Wszystko połączone ze znakomitymi właściwościami środowiskowymi i bezpieczeństwem.

Klienci mogą wybrać pomiędzy napędem na 2 lub 4 koła. Konstruktorzy uzyskali doskonałe parametry emisyjne, osiągając bardzo dobrą w klasie kompaktowych SUVów emisję CO2 poniżej 120 g/km w wersji SKYACTIV-D 2,2 diesel o standardowej mocy, przy napędzie na przednią oś i ręcznie sterowanej skrzyni biegów.

Mazda CX-5 ma bardzo duży bagażnik i jedną z największych w klasie przestrzeń na nogi pasażerów na tylnych siedzeniach. Wyróżnia się wyjątkową funkcjonalnością i niskim poziomem hałasu, zapewniając pełną przyjemność z jazdy.

Najwyższe bezpieczeństwo uzyskano wprowadzając układ monitorowania tyłu pojazdu - Rear Vehicle Monitoring (RVM) i nowe wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo czynne, jak układy Smart City Brake Support (SCBS)*- system automatycznego hamowania, High-Beam Control (HBC)- automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania podczas jazdy nocnej i Lane Departure Warning - system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

W połączeniu z atrakcyjnym designem Mazda CX-5 zapowiada się jako nowy wzorzec w klasie kompaktowych SUV-ów od momentu wejścia na rynki europejskie na początku 2012 r.

Mazda3 Facelift – więcej dynamiki, mniej CO2. Odnowiona wersja bestsellera Mazdy ma bardziej muskularny wygląd dzięki nowemu przodowi, nowemu tylnemu zderzakowi i nowym kołom o wygiętych ramionach. Wnętrze Mazdy3 stało się jeszcze przyjemniejszym miejscem do podróżowania, dzięki nowym materiałom i kolorom, poprawie ergonomii, nowemu wyposażeniu i lepszemu wyciszeniu kabiny.

Wybór siedmiu oszczędnych silników o wysokich osiągach – 4 benzynowych, w tym 2 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, i 3 turbodiesli – współpracujących ze skrzyniami 6- lub 5-biegowymi albo z 5-stopniową skrzynią automatyczną został zachowany w modelu po faceliftingu.

Nowością jest automatyczna wersja Activematic, dostępna po raz pierwszy w Europie wraz z silnikami benzynowymi o małej mocy. Znacznie poprawiono także właściwości jezdne.

Odnowiona Mazda3 prowadzi się płynniej i bardziej precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicy. Składają się na to nowe usztywnienia nadwozia, amortyzatory w zawieszeniu i poprawione elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (EHPAS), a także sztywniejsze koła. Nowością w Mazdzie3 jest wskaźnik zmiany biegu i układ nawigacyjny Mazdy bazujący na technologii TomTom.

Mazda3 facelift zachowuje doskonałe bezpieczeństwo bierne i czynne znane z poprzedniego modelu. Układ monitorowania tyłu pojazdu (RVM) dostępny w Maździe3 otrzymał nagrodę Euro NCAP Advanced na tegorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie.