Dzięki kompaktowym wymiarom (2,32 m długości, 1,19 m szerokości przy wysokości 1,46 m i z promieniem skrętu 3,4 m) Renault Twizy jest idealne do jazdy po mieście. Pomimo tego, pojazd posiada podstawowe elementy samochodu, takie jak: podwozie z 4 kołami, kierownica, pedały oraz nadwozie zapewniające ochronę dwóm osobom (siedzącym jeden za drugim), którzy do otwartego ndawozia dostają się przez otwierane do góry drzwi. Dla chcących jeszcze spersonalizować Twizy w ofercie będzie cały zestaw naklejek.Autko jest wyposażone w silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM), generujący 57 Nm maksymalnego momentu obrotowego (osiągany natychmiastowo) oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 7 kWh. Dostępna będzie także wersja 5-konna, nie wymagająca prawa jazdy. Osiągi Twizy są porównywalne z osiągami skuterów. W pierwszym przypadku prędkośc maskymalna wynosi 75, a w drugim 45 km/h.Uzupełnienia baterii można dokonać za pomoca dołączonej do auta ładowarki, którą można podłączyć również do ulicznych punktów ładowania. Adapter pozwala podłączyć kabeltakże do każdego typu gniazdka domowego 230V. Pełne ładowanie zajmuje 3,5 godziny i ma wystarczać średnio na 100 km. Do sprzedaży Renault Twizy trafi pod koniec 2011 r. Cena ma być zbliżona do ceny trójkołowych skuterów. Podobnie, jak w przypadku innych samochodów gamy Renault Z.E., użytkownicy będą mieli możliwośc wykupienia abonamentu na wynajem akumulatora i usługi dodatkowe. Produkcja będzie sie odbywać w hiszpańskim zakładzoe w Valladolid.
Renault Twizy – Węcej niż skuter
W Paryżu Renault prezentuje całą serię elektrycznych samochodów gotowych do produkcji. Wśród nich znalazł się też model Twizy, przeznaczony dla osób poszukujących zwinnego, rzucającego się w oczy, a do tego ekologicznego pojazdu, oferującego trochę więcej niż skuter.