Zarówno nowe jaki i obecnie produkowane modele stwarzają potrzebę poszerzenie możliwości produkcyjnych. Škoda Auto rozważa różne warianty realizacji w ramach koncernu Volkswagen.

- Jeżeli w latach 2008-2009 nasze możliwości produkcyjne okażą się niewystarczające, to będziemy poszukiwali rozwiązań alternatywnych. Jednym z takich wariantów jest uruchomienie produkcji naszych samochodów w Bratysławie, co ze względów logistycznych było najlepszym dla nas rozwiązaniem - powiedział Horst Mühl we Frankfurcie nad Menem.

W pierwszym półroczu 2007 roku Škoda Auto wyprodukowała o 9,1 proc. więcej samochodów niż z analogicznym okresie minionego roku.Wpłynęło na to m.in. zwiększone zainteresowanie Roomsterem.

W marcu br. zakończono produkcję Fabii hatchback pierwszej generacji. Škoda Fabia drugiej generacji była produkowana od grudnia ub. roku i obecnie z taśmy zjeżdża codziennie 612 egz. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. wyprodukowano 34 288 egz.

Škoda Octavia produkowana w Mlada Boleslav osiągnęła średnią dzienną 673 egz. Drugim zakładem, w którym powstaje ten model jest Vrchlabi, gdzie dziennie wyjeżdżają 134 egz. Od stycznia tutaj też produkowana jest Octavia Scout. Systematycznie rozwija się także produkcja w indyjskim Aurangabadzie, gdzie dzienna produkcja osiągnęła 23 egz. W pierwszej połowie roku wyprodukowano 105 981 Octavii. Limuzyna Škoda Superb to 10 568 egz.. Škoda Roomster w drugim roku swojego istnienia staje się coraz ważniejszym modelem w portfolio producenta. W pierwszym półroczu wyprodukowano już 40 318 egz. i jest to drugi model produkowany w Kvasinach. Pod koniec drugiego kwartału rozpoczęto także produkcję modelu użytkowego – Škoda Praktik.