W porównaniu z poprzednią generacją zwiększono o 100 mm rozstaw osi, co pozwoliło na uzyskanie na tylnych siedzeniach przestrzeni w rejonie kolan. Zwiększyła się powierzchnia szyby czołowej, nowe są tylne światła zespolone. Centralna konsola nie jest obecnie kanciasta, a siedzenia są bardziej miękkie niż dotychczas.
Do napędu przewidziano czterocylindrowy silnik benzynowy HR16DE o pojemności skokowej 1.6 l, którego producent mocy nie podał, ale wiadomo, że będzie miał turbosprężarkę oraz bezstopniowa przekładnię CVT.
Poprzednia generacja miała w ofercie dwa silniki benzynowe i jeden wysokoprężny.
Nowy Nissan Tiida będzie produkowany od końca maja 2011 roku w chińskiej fabryce Huadu. Do 2014 roku auto ma być już dostępne w 130 krajach całego świata.
Warto przypomnieć, że hatchback Tiida zastąpił w 2005 roku Almerę i stał się najlepiej sprzedającym się modelem japońskiej marki. Można go było kupić w 165 krajach, ale w Polsce nie zdobył popularności i został wycofany z oferty.