Dotychczas Toyota miała w swojej ofercie dwa hybrydowe sedany – dobrze znany w Europie Prius i większy Camry Hybryd. Lukę pomiędzy tymi modelami ma wypełnić nowy model Sai, który ma wygląd klasycznego sedana. Jest o 16 cm dłuższy od Priusa i ma długość całkowitą 4,62 m.
Napędzany jest silnikiem czterocylindrowym w cyklu Atkinsona o pojemności skokowej 2,4 l (110 kW, 187 Nm) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. To rozwiązanie pochodzi bezpośrednio z Lexusa HS 250h, który wiosna miał premierę w USA.
Średnie zużycie paliwa nie powinno przekroczyć 5 l/100 km, a emisja spalin spełnia już japońskie normy, które będą obowiązywać od 2015 roku. Będzie ona o 75 proc. niższa od tej, która obowiązywała w 2005 roku.
Sprzedaż Toyoty Sai w Japonii rozpocznie się 7. grudnia 2009 roku. Producent oczekuje, że miesięczna sprzedaż powinna osiągnąć 3 tys. egzemplarzy.