Logo
WiadomościTargi SamochodoweTokio 2013: Daihatsu Kopen powraca i zmienia nazwę

Tokio 2013: Daihatsu Kopen powraca i zmienia nazwę

Lesław Sagan
Lesław Sagan

Japoński producent sprawił niespodziankę i po ponad dwuletniej przerwie ponownie zamierza produkować małego roadstera. Premiera najnowszej wersji odbędzie się podczas listopadowego salonu samochodowego w Tokio.

Daihatsu Kopen
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Daihatsu Kopen

Nowe dwuosobowe auto sportowe Daihatsu nie ma już nazwy Copen. Producent dla odróżnienia nowej generacji zmienił literę C na K. Warto przypomnieć, iż koncept ze składanym dachem z 1999 roku również miał nazwę Kopen. Kolejne ewolucje to roadster D-X i D-R.

Wszystko wskazuje na to, iż obecna nowość jest bliska serii. Obecny design nadwozia już nie przypomina „jajka z okrągłymi oczami”. Przednia część nadwozia najbardziej zbliżona jest do ostatniej generacji Mitsubishi Lancera, chociaż jak wiadomo Daihatsu należy do koncernu Toyoty.

Nowy Daihatsu Kopen ma długość 3395 mm, szerokość 1475 mm i wysokość 1275 mm. Auto zachowało metalowy dach, który można złożyć do bagażnika za siedzeniami.

Auto napędzane będzie trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 0,66 litra, współpracującym z bezstopniowa przekładnią CVT.

Dotychczasowy Daihatsu Copen produkowany był przez 10 lat, a jego premiera odbyła się w 2001 roku podczas salonu samochodowego w Tokio. Produkcję zakończono w kwietniu 2012 r. Wersja europejska napędzana była silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1238 cm3 o mocy 87 KM. Najwięcej, bo ok. 100 egz. rocznie sprzedawał importer Daihatsu w Niemczech.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium