Wiadomości Targi Samochodowe Tokio Motor Show 2007: Mazda Atenza – usportowiona szóstka dla rynku japońskiego

Tokio Motor Show 2007: Mazda Atenza – usportowiona szóstka dla rynku japońskiego

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W Japonii Mazda 6 znana jest pod nazwą Atenza i nie inaczej będzie w wypadku nowej generacji, która sprzedawana będzie wyłącznie z mocniejszymi 4-cylindrowymi silnikami.

Tokio Motor Show 2007: Mazda Atenza – usportowiona szóstka dla rynku japońskiego
Zobacz galerię (27)
Auto Świat
Tokio Motor Show 2007: Mazda Atenza – usportowiona szóstka dla rynku japońskiego

Na rynek japoński trafia właśnie model, który już niebawem pojawi się w europejskich salonach sprzedaży pod oznaczeniem 6. W kraju kwitnącej wiśni auto sprzedawane będzie pod nazwą Atenza wyłącznie z mocniejszymi 4-cylindrowymi silnikami pod maską. Stylizacja gamy modelowej jest dlatego bardziej usportowiona niż u samochodów zaprezentowanych we Frankfurcie.

Mazda Atenza odbyła w Tokio swoją narodową premierę. W niektórych magazynach komentarze do zdjęć zamieszczonych poniżej mówiły o sportowym zestawie stylizacyjnym, ale tak naprawdę chodzi o seryjną wersję dla rynku japońskiego. Do bardziej sportowego image dostosowano ofertę silników, którą tworzą 4-cylindrowce 2,0 16V (108 kW/147 KM, 184 Nm) i 2,5 16V (125 kW/170 KM, 226 Nm).

Bardziej sportowy wygląd uzyskano przez zamontowanie nowego przedniego zderzaka, nowo wyprofilowanego tylnego zderzaka i dużych kół ze stopów lekkich. Różnice stylistyczne dotyczą tylko wersji Atenza Sport (Mazda 6 liftback) i Atenza Sport Wagon (Mazda 6 kombi), sedan pozostaje bez zmian. Mazda Atenza we wszystkich wersjach jest do dyspozycji także z napędem na wszystkie koła.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: