Studium Taiki jest czwartym modelem zaprojektowanym zgodnie z linią designową pierwszego konceptu Nagare, która do kształtów auta wprowadza elementy przypominające przepływ laminarny. Japończycy opisują to oczywiście o wiele bardziej poetycko – Taiki według nich „wizualnie przedstawia podmuch wiatru”. Kwartet dopełniają wcześniejsze koncepty Ryuga i Hakaze.
Dwumiejscowy samochód z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła ma kształty, które znacznie odbiegają od aktualnych modeli Mazdy. Pod futurystyczną karoserią ukrywa się jednak technika, która już niebawem mogłaby pojawić się w seryjnym modelu. Pod maską zamontowano bowiem kolejną generację silnika z tłokiem obrotowym Renesis 16X, którego nazwa wskazuje, że pojemność jednostki zwiększyła się z 1,3 do 1,6 l (2 x 0,8 l). Mazda nie podała osiągów silnika, ale komunikat prasowy mówi o użyciu bezpośredniego wtrysku paliwa i aluminiowej konstrukcji.
A tak na marginesie, słowo taiki pochodzi z japońskiej legendy i oznacza coś w rodzaju atmosfery czyokrycia niebiańskiej dziewczyny, które opadły z nieba, by ochronić Ziemię.