Mniej emisji spalin, więcej elektroniki – tak mówią najnowsze trendy. Japończycy przychylają się do wykorzystywania silników elektrycznych zarówno w elektromobilach, jak i w hybrydach. Producenci wyprzedzają się więc w prezentacjach takich modeli. Jednym z nich jest luksusowy i przestronny sedan Toyota Crown. Wykorzystano w nim sprawdzony system THS II, znany np. z Priusa. THS II łączy klasyczny silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW (68 KM). Dzięki temu, że podczas ruszania czy wolnej jazdy pracuje tylko silnik elektryczny, uzyskano niższy poziom hałasu, obniżono zużycie paliwa i emisje spalin.
O osiągach i dalszej specyfikacji jednostek napędowych dla nowej generacji modelu Crown Toyota oficjalnie nie mówi. W obecnej generacji pracują 6-cylindrowe silniki DOHC. Mocniejszy 3,5 V6 oferuje 232 kW (315 KM) przy 6400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 377 Nm przy 4800 obr./min. Słabszy silnik 2,5 V6 dysponuje mocą 158 kW (215 KM) przy 6400 obr./min i 260 Nm przy 3800 obr./min.
Jeśli chodzi o elektronikę, która zwiększa bezpieczeństwo jazdy, w modelu Crown pojawi się system stabilizacji VDIM obejmujący ABS, TRC, VSC, VGRS i elektroniczne wspomaganie kierownicy. Wszystkie systemy współpracują tak, by ingerować zanim auto dostanie się na granicę swoich możliwości. Dla zwiększenia bezpieczeństwa samochód wyposażono w dziesięć poduszek powietrznych.
Toyota Crown z rozmiarami 4840 (dł.) x 1780 (szer.) x 1470 (wys.) i rozstawem osi 2850 mm należy do większych sedanów na rynku japońskim. Masa własna pojazdu wynosi w zależności od wersji od 1560 do 1660 kg. Dostępna jest także wersja z napędem na wszystkie koła.