Logo

Volkswagen Tiguan

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Terenowy Volkswagen oficjalnie został zaprezentowany podczas targów IAA we Frankfurcie. Tiguan, choć skonstruowany na płycie podłogowej aktualnej generacji Golfa, jest od niego większy.

Volkswagen Tiguan
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Volkswagen Tiguan

Wymiary (dł./szer./wys. 4,43/1,80/1,67 m, rozstaw osi 2,60 m) są zbliżone do Toyoty RAV4 (4,40/1,81/1,69 m i 2,56 m), którą postrzega się jako najgroźniejszego konkurenta. Volkswagen postawił na przestronną kabinę pasażerską, o czym świadczy nie tylko większy rozstaw osi, lecz także pojemność przestrzeni bagażowej. Pomimo zaangażowania na rynku amerykańskim i ambicji powalczenia w segmencie premium Volkswagen zrezygnował z planowanego początkowo silnika 6-cylindrowego. Ponieważ klienci zdecydowanie wolą jednostki 4-cylindrowe. Poza tym VR6 nie istnieje jeszcze w wersji dieslowskiej. Istotne jest też to, że 6-cylindrowiec mocno zwiększyłby obciążenie przedniej osi, a turbodoładowane silniki 4-cylindrowe spełniają wysokie wymagania co do osiągów. Podstawowy silnik to benzynowe, 1,4-litrowe TSI, które we współpracy z kombinacją turbosprężarki i kompresora osiąga 150 KM. Powyżej plasuje się 2-litrowe TFSI - turbodoładowane z bezpośrednim wtryskiem, które oferowane będzie w dwóch wersjach mocy: 170-konne o niższym ciśnieniu powietrza doładowującego i o wyższym ciśnieniu rozwijające moc 200 KM. W dieslach Volkswagen żegna się z pompowtryskiwaczami i stawia na oszczędniejsze, czystsze silniki z wtryskiem Common Rail. Tiguan otrzyma 2-litrowe TDI o mocy (do wyboru) 140 lub 170 KM. Z wyjątkiem 1.4 TSI wszystkie wersje będą miały napęd 4Motion ze sprzęgłem Haldex i zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. To samo dotyczy skrzyni biegów: oprócz wersji podstawowej wszystkie otrzymają przekładnię 6-biegową. Do 200-konnej benzynowej i obu diesli w opcji dostępna będzie skrzynia DSG.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: