Chyba nie muszę nikogo przekonywać, że Volkswagen Touran to funkcjonalne auto rodzinne, oferujące przestronne wnętrze oraz wysoki komfort podróżowania. Warto wspomnieć o tym, że nowy kompaktowy van Volkswagena został zbudowany na modułowej platformie MQB. Co dzięki temu uzyskano?
Nowe proporcje samochodu, dzięki czemu zwiększono rozstaw osi, a co za tym idzie - podróżujący w drugim rzędzie nie powinni narzekać na brak miejsca na nogi. Co ciekawe nowy Touran jest dłuższy od poprzednika o 13 cm, a jednocześnie jest od niego lżejszy o 62 kg.
Mniejsza masa ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, które w przypadku nowego Volkswagena Tourana zredukowano nawet o 19 %. Nie jest to spowodowane jedynie niższą masą auta, bowiem w nowym vanie zredukowano współczynnik oporu powietrza Cx do wartości 0,296 - to w przypadku vana bardzo dobry wynik.
Pod maską nowego Volkswagena Tourana będzie mógł pracować jeden z trzech silników benzynowych o mocy od 110 do 180 KM, oraz jeden z trzech silników wysokoprężnych o mocy od 110 do 190 KM.
Według danych producenta najtańszy model z dieslem Touran 1.6 TDI o mocy 110 KM wyposażony w 7-biegową przekładnię DSG ma zużywać średnio 4,1 l/100 km.
"Gdy 7-miejscowy van, jak nowy Touran 1.6 TDI o mocy 110 KM awansuje do grona aut zadowalających się 4 litrami paliwa na 100 km, możemy mówić o kamieniu milowym w dziedzinie zrównoważonego rozwoju" – twierdzi dr Heinz-Jakob Neußer.
Natomiast w przypadku silników benzynowych, najoszczędniejszą jednostką napędową (oczywiście według danych producenta) jest Touran 1.4 TSi wyposażony w 7-biegową skrzynię DSG - zużywający średnio 5,4 l/100 km.
Nowy Volkswagen Touran będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia - Trendline, Comfortline oraz Highline.
W wersji podstawowej Trendline standardowo otrzymamy:
- klimatyzację
- fotele w systemie Flod-Flat (fotele 2. rzędu po złożeniu chowają się w podłodze)
- 9. poduszek powietrznych
- system mocowania fotelików Isofix
- system radiowy Composition Touch
- elektrycznie sterowany hamulec postojowy
Wersja Comfortline w porównaniu z wersją podstawową zostanie wzbobacona o:
- system front assist z funkcją awaryjnego hamowania
- radio Composition Colour z odtwarzaczem CD ukrytym w schowku
- 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów
Natomiast najbogatsza wersja Highline poza wspomnianymi elementami wyposażenia otrzyma dodatkowo:
- chromowane obwódki wokół szyb
- stylowe podświetlenie wnętrza
- trójstrefową klimatyzację
- 17-calowe koła z lekkich stopów
Dodatkowo nowy Touran będzie mógł być wyposażony takie dodatki jak reflektory wykonane w technologii full LED oraz pakiety stylistyczne R-Line dostępne już od wersji Comfortline.
Debiut rynkowy nowego Volkswagena Tourana zaplanowano na wrzesień.
Galeria zdjęć
Dzięki niej długość auta wzrosła wraz ze zwiększeniem rozstawu osi, który liczy 2791 mm i jest większy o 113 mm od rozstawu osi poprzedniego modelu. Większy rozstaw osi sprawił, że powiększyła się kabina pasażerska.
Touran, zajmujący w ofercie pozycję pomiędzy Caddy a Sharanem, w swojej najnowszej wersji ma nadwozie o długości 4527 mm, co oznacza wzrost o 130 mm w stosunku do poprzednika. Mimo to pozostał jednym z bardziej kompaktowych vanów w swojej klasie, oferując przy tym bagażnik o największej pojemności.
Debiut rynkowy nowego Volkswagena Tourana zaplanowano na wrzesień. My nowego Tourana zobaczymy na żywo już za kilka dni podczas Genewa Motor Show i wtedy dowiecie się od nas czy zmiany naprawdę są tak duże.
Do dostępnych po raz pierwszy w Touranie systemów asystujących kierowcy należą system automatycznego hamowania po kolizji (seryjny), system Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego w mieście, automatyczny system regulacji odstępu od poprzedzającego samochodu (ACC), czujnik rozpoznający zmęczenie kierowcy, Park Assist, aktywny system ochrony pasażerów, Side Assist z funkcją rozpoznawania pojazdów nadjeżdżających z boku i – po raz pierwszy dostępny w ogóle w vanie – Trailer Assist, ułatwiający manewrowanie z przyczepą.
Van może odnieść prawdziwy sukces rynkowy tylko wtedy, gdy jego wnętrze – przestrzeń dla pasażerów – jak najlepiej odpowiada potrzebom kierowcy i podróżnych. To właśnie jest od dawna przyczyną powodzenia, jakim cieszy się Touran – nowa generacja modelu okazuje się pod tym względem jeszcze lepsza. Zmodyfikowano przy tym każdy element wnętrza poprzedniego modelu. Ponadto, jeszcze bardziej wzrosły jakość wykonania i ergonomia.
adwozie nowego Tourana ma szerokość 1814 mm (wzrost o 41 mm, bez lusterek zewnętrznych), wysokość 1628 mm (mniej o 6 mm, bez relingów). Wzrost długości i szerokości oraz zmniejszenie wysokości auta sprawiły, że jego proporcje znacznie zyskały na dynamice.
Maksymalne wykorzystanie powierzchni, jaką zajmuje Touran (i wszystkich związanych z tym korzyści podczas jazdy i manewrowania) było możliwe dzięki zastosowaniu innowacyjnej modułowej platformy MQB.
Nowy kształt tablicy rozdzielczej podporządkowano potrzebom kierowcy w jeszcze większym stopniu niż w poprzednim modelu. Jej górną część wykonano z miękkich materiałów.
roporcje nadające autu dynamiki oraz ekspresyjna stylistyka Volkswagena sprawiły, że Touran stał się vanem nowoczesnym, odznaczającym się wyrazistym i sportowym stylem. Dzięki zwiększonej długości i większemu rozstawowi osi samochód wydaje się potężniejszy.
Nowy Touran pojawi się w sprzedaży z sześcioma silnikami do wyboru – trzema benzynowymi (TSI) oraz trzema dieslami (TDI). Wszystkie mają cztery cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa oraz doładowanie, wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. W seryjnym wyposażeniu znajduje się system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii. Chociaż nowe silniki są do 19% oszczędniejsze, generują większą moc i zapewniają Touranowi jeszcze większą dynamikę. Jednostki TSI rozwijają moc 81 kW/110 KM, 110 kW/150 KM i 132 kW/180 KM. Diesle uzyskują również 81 kW/110 KM oraz 110 kW/150 KM, najmocniejszy zaś – 140 kW/190 KM. Za wyjątkiem podstawowej jednostki TSI (1.2 o mocy 81 kW/110 KM) wszystkie mogą współpracować z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG). W wypadku mocniejszych silników benzynowych i Diesla przekładnia DSG należy nawet do wyposażenia seryjnego.