Podobnie jak wersja 3-drzwiowa oraz kabriolet, kombi trafiać będzie do klientów z brytyjskiej fabryki w Oksfordzie. Mini zdecydowało się na produkcję seryjną modelu po entuzjastycznym przyjęciu, z jakim spotkała się wersja studyjna pokazana po raz pierwszy na salonie frankfurckim jesienią 2005 roku. Clubmana wyróżnia oryginalnie prowadzona linia dachu i unikalny układ pięciorga drzwi. Poza dwoma przednimi ma jeszcze dodatkowe tylne, zwane Clubdoor, po prawej stronie otwierane "pod wiatr" (ze względów bezpieczeństwa tylko po uchyleniu przednich) oraz podwójne drzwi z tyłu, zamiast tradycyjnej klapy bagażnika. Po otwarciu ich na boki dostęp do bagażnika jest niczym nieskrępowany. Jego pojemność w porównaniu z hatchbackiem zwiększyła się do 260 l (aż o 100 l!) przy standardowym ustawieniu tylnych siedzeń. Po ich rozłożeniu do dyspozycji jest już 930 l (o 250 l więcej, opcjonalnie z płaską podłogą). Stało się to możliwe dzięki wydłużeniu karoserii o 24 cm i powiększeniu o 8 cm rozstawu osi. Również o 8 cm powiększyła się przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Clubman oferuje miejsca dla 5 osób. Bez dopłaty można jednak zamienić go w wersję 4-miejscową, rezygnując z tylnej kanapy na rzecz dwóch osobnych siedzeń. Wnętrze wykończono tak samo, jak w drugiej generacji Mini hatchbacka. Identyczny jest kokpit, materiały (w tym elementy z polerowanego aluminium lub pokryte lakierem fortepianowym) oraz długa lista opcji wyposażeniowych pozwalających na dopasowanie modelu do indywidualnych gustów klientów. Do wyboru będzie 12 kolorów nadwozia, m.in. z nowym Hot Chocolate zarezerwowanym wyłącznie dla tej wersji nadwoziowej, które będzie można łączyć z trzema wariantami kolorystycznymi dachu (srebrny, czarny lub w barwie nadwozia) oraz srebrnymi lub czarnymi słupkami C i tylnym zderzakiem. {player}1185805203407.flv{/player} Od początku sprzedaży w ofercie znajdą się trzy wersje silnikowe. W odmianie Cooper Clubman będzie to benzynowa jednostka o poj. 1,6 l z układem płynnej regulacji skoków zaworów (na bazie systemu Valvetronic BMW), osiągająca moc 120 KM. W Cooperze S Clubman - motor 1,6 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem Twin Scroll, dysponujący mocą 175 KM i momentem 240 Nm w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowej silnika od 1600 do 5000 obr./min. Ostatnia wersja to Cooper D z turbodoładowanym silnikiem Diesla 1,6 l, z wtryskiem typu Common Rail, o mocy 110 KM. Wszystkie seryjnie dostępne będą z 6-biegową skrzynią manualną, a opcjonalnie otrzymamy 6-stopniowy "automat", który wyposażono w funkcję sekwencyjnej zmiany przełożeń (specjalne manetki umieszczone są przy kierownicy). W nowym modelu znajdą się nowinki techniczne Mini optymalizujące zużycie paliwa i emisję spalin, takie jak system Auto Start-Stop (wyłącza silnik po zatrzymaniu auta i włączeniu biegu neutralnego, po czym uruchamia ponownie, gdy kierowca wciśnie sprzęgło i chce kontynuować jazdę), Brake Energy Regeneration (odzyskuje energię hamowania) i Gearshift Point Indicator (podpowiada najlepszy moment na zmianę biegu). Za bezpieczeństwo pasażerów odpowiadać będzie m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) i układem kontroli hamowania w zakrętach (CBC), system dynamicznej kontroli stabilności (DCS) i trakcji z układem Hill Assist, wspomagającym ruszanie pod górę.
Więcej Mini w Mini
Mini Cooper Clubman debiutuje dokładnie rok po prezentacji drugiej generacji hatchbacka i zachowuje typowy, rozpoznawalny dla marki styl. Na rynku europejskim sprzedaż tego auta rozpocznie się 10 listopada.