To model, którego Polacy żałują najbardziej. Włoski koncern dla ratowania rodzimego przemysłu motoryzacyjnego zadecydował o przeniesieniu produkcji najbardziej rentownego modelu do Italii. Pierwsze seryjne egzemplarze zostaną zmontowane w zakładzie Pamigliano w listopadzie 2011 roku, a do sprzedaży trafi na początku 2012 roku.

Warto przypomnieć, że zakład w Pamigliano dotychczas należał do najmniej wydajnych w całym koncernie Fiata, a załoga często strajkowała. Po zakończeniu produkcji samochodów marki Alfa Romeo groziło całkowite jego zamknięcie. Ostatecznie po wielu protestach Sergio Marchionie zaryzykował na zainwestowanie i ulokowanie tam produkcji nowej generacji Fiata Panda.

W tym celu zainwestowanych zostanie 840 mln euro, co ma umożliwić produkcję 270-300 tys. samochodów rocznie. Dla porównania w 2010 roku powstało tutaj 30 tys. samochodów marki Alfa Romeo – model 159, 147 i GT. Ostatecznie z końcem roku zakończono produkcję Alfy 147 i GT.

Marchionie planuje w 2014 roku zwiększenie produkcji samochodów koncernu Fiat we Włoszech z obecnych 650 tys. do 1,4 mln egz.

Obecna generacja Fiata Panda produkowana jest w Tychach od 2003 roku. Zakład ten jest obecnie największym europejskim obiektem włoskiego koncernu w Europie. W 2010 roku wyprodukowano tutaj 533 455 egz.. Więcej samochodów powstaje tylko w brazylijskim Bello Horizonte, gdzie w 2010 roku wyprodukowano 700 tys. egz. Tychy produkują obecnie Fiata 500 i Forda Ka, a od kwietnia 2011 roku także najnowszą generację Lancii Ypsilon.