Przyszłość ŠkodyWraz z nowym Volkswagenem up! rozpoczęła sie dyskusja na temat ewentualnej produkcji mikro-Škody, a więc modelu mniejszego od współczesnej Fabii.

SM: Volkswagen podczas trwającego jeszcze do końca tego tygodnia salonu samochodowego we Frankfurcie, przedstawił koncept miniauta Up!. Pojazd ten miałby także pojawić się w przyszłości z logo marki Škoda. Przed rokiem w Paryżu wystawiony został studyjny model Joyster. które jednak do nowości Volkswagena nie jest podobny. Jak zatem będzie wyglądała przyszłość miniauta Škody? Wittig: Te dwa zupełnie się od siebie różnią. Joyster prezentował koncepcję naszego auta mniejszego od Fabii, ale postawionego na jej platformie. Jednak okazało się, że model ten nie byłby cenowo konkurencyjny. Stąd też koncept Joyster w tym momencie trafił na półkę, a miniauto zbudujemy na podstawie konceptu Volkswagena, który powstał na platformie mniejszej od Fabii.

Škoda Superb napędem czterech kół, wersja kombiMogę potwierdzić, że przygotowujemy nowego Superba.

SM: Może pan potwierdzić także wersję 4x4 Škody Superb? Wittig: To jest dobre pytanie. Dzisiaj nie mogę powiedzieć tak, ale też nie mogą powiedzieć, że nie.

Samochody Škoda z silnikami TDI Common Rail w przyszłym rokuTematem wielkiej dyskusji w całym koncernie Volkswagen są silniki wysokoprężne Common-Rail, które mają zastąpić dotychczasowe rozwiązania. We Frankfurcie Ralph Wayler, członek kierownictwa Audi odpowiedzialny za marketing nie chciał tego problemu komentować.Detlef Wittig był w wypowiedzi bardziej odważniejszy.

SM: Powiedział jasno, ze silniki w technologii z pompowtryskiwaczami zostaną zastąpione systemem Common-Rail. Jeszcze nie wiadomo dokładnie tylko kiedy i ile taka operacja będzie kosztowała koncern. Wittig: Zmiany rozpoczną się sukcesywnie w drugiej połowie przyszłego roku. Jednak nakłady produkcyjne technologii Commo-Rail powinny być niższe od onych. Jednak coś kosztowało ich zaprojektowanie, a także dostosowanie do ocenia emisji i spełnienia normy Euro 5, która zastąpi obecnie obowiązującą Euro 4. Postaramy się te koszty pokryć wewnątrz firmy, tak by nie ucierpiał na tym klient.

Źródło: Svět motorů (38/2007)