Współczesne terenówki najeżone są wieloma urządzeniami, których apetyt na prąd jest niemal nieograniczony. Systemy audio, ogrzewanie szyb czy CB wymagają sporej dawki energii, którą zaspokoić ma prąd produkowany przez alternator i magazynowany w akumulatorze. Kiedy w aucie pojawią się dodatkowe pożeracze energii (np. wyciągarka elektryczna, lodówka czy ogrzewanie niezależne), standardowe urządzenie może okazać się niewystarczające. Zwłaszcza wtedy, gdy silnik, a więc i alternator, nie pracują. W off-roadzie duże znaczenie odgrywa odporność akumulatora na wstrząsy, które są przecież rzeczą powszednią. Gdy auto terenowe wspina się na pionowe ściany lub ląduje na boku, tradycyjne baterie mogą tego nie wytrzymać. Popyt rodzi podaż, dlatego off-roaderzy mogą przebierać w ofertach przygotowanych specjalnie dla samochodów terenowych.Są wśród nich akumulatory konstruowane w technologii spiralnej (np. Optima Yellow Top czy Exide Maxxima), których celki są ciasno zwinięte, dzięki czemu bateria zachowuje małe gabaryty, dostarczając jednocześnie wysokiego prądu rozruchowego. Takie akumulatory są odporne na drgania i wstrząsy (uderzenia nie powodują fal elektrolitu), pracują nawet "do góry celami" i niestraszne im jest mechaniczne uszkodzenie. Off-roaderzy chętnie stosują również akumulatory żelowe, których elektrolit (za sprawą dodanych krzemianów) ma konsystencję żelu, dzięki czemu - w przypadku uszkodzenia obudowy - nie wylewa się na zewnątrz, a jednocześnie umożliwia pracę akumulatora w dowolnej pozycji. Baterie te cechuje niski poziom samorozładowania, co jest ważną zaletą, gdy auta używamy "od święta". Czasem stosuje się też połączenie dwóch akumulatorów, z których jeden "oddelegowany" jest np. do obsługi urządzeń dodatkowych, a drugi odpowiada za rozruch silnika (raz na pół roku najlepiej zamieniać je miejscami). W celu usprawnienia pracy połączonych akumulatorów można zamontować moduł sterujący, np. IBS - Intelligent Battery System, który informuje kierowcę m.in. o stanie naładowania poszczególnych baterii, o postępie ładowania, jak również o tym, z którego akumulatora pobierany jest w danym momencie prąd.