Volkswagen Polo GTI, Opel Corsa OPC czy Clio Renaultsport to samochody przeznaczone dla specyficznej grupy klientów. Może nie są one w czołówkach sprzedaży, jednak znacznie poprawiają image podstawowych wersji. Ford Fiesta także ma swoją sportową odmianę z przydomkiem ST, jednak jej 110 kW (150 KM) wypada blado na tle konkurencji.
Nowa generacja Fiesty ze świeżą stylistyką i dynamiczną sylwetką będzie optymalną podstawą do tuningu fabrycznego. Pierwsze prototypy ST odbywają już swoje jazdy testowe zarówno na torach, jak i w zwykłym ruchu ulicznym. Nową Fiestę ST zdradziły koła ze stopów lekkich, większe wloty powietrza z przodu i duży spojler dachowy. Spekuluje się, że pod maskę trafi doładowany silnik o mocy 147 kW (200 KM).
Nowy Ford Fiesta zbudowany na platformie B2E, z której korzysta także nowa Mazda 2, najprawdopodobniej trafi także na rynek północnoamerykański. Design nawiązywać będzie do linii stylistycznej nowych i odmłodzonych modeli europejskiego Forda. Z przodu wspólnym znakiem będzie duży wlot w zderzaku. Przednie lampy Fiesty zachodzić będą daleko na błotniki, podkreślając dynamiczną sylwetkę.
Nowa Fiesta prawdopodobnie będzie nieco mniejsza niż aktualny model, ale zarazem lżejsza. Również nowa generacja otrzyma rodzeństwo w postaci crossovera Fusion.
Źródło: Lehmann Photo Syndication