Innowacje te mają wpłynąć na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń takich jak tlenek węgla (CO), niespalone węglowodory (HC), tlenki azotu (NOx) oraz cząstki stałe w silnikach wysokoprężnych. W nowej gamie silników wysokoprężnych Renault zastosowano takie rozwiązania techniczne jak: turbosprężarkę o zmiennej geometrii, recyrkulację gazów spalinowych (układ EGR) sterowaną elektronicznie z systemem chłodzenia gazów, podwyższone ciśnienie wtrysku (układ Common Rail 1600 barów), wielokrotny wtrysk piezoelektryczny (do 5 wtrysków w jednym cyklu w zależności od warunków pracy silnika), optymalnie dobrany kształt komory spalania oraz samoczynnie regenerujący się filtr cząstek stałych (FAP).

Od końca tego roku zmodernizowana gama jednostek napędowych spełniających normę Euro 4 znajdzie się w ofercie Renault. Trzy najważniejsze nowości techniczne to:

Wprowadzenie do sprzedaży nowego silnika 2.0 dCi wyposażonego we wszystkie wyżej wymienione rozwiązania techniczne. Będzie on oferowany w dwóch poziomach mocy, a jednostka o mocy 175 KM z samoczynnie regenerującym filtrem cząstek stałych zapewnia jeden z najwyższych poziomów osiągów w tej kategorii. Silnik ten jest montowany w Nowej Lagunie.

Wersja 130 KM silnika 1.9 dCi. Jednostka ta, wyposażona w samoczynnie regenerujący się filtr cząstek stałych jest dostępna w modelach Megane, Scenic, Grand Scenic i Nowa Laguna. Ta wersja może współpracować z automatyczną skrzynią biegów Proactive ze sterowaniem impulsowym (DPO).

Silnik 1.5 dCi 105 KM, współpracujący z obecnie oferowaną skrzynią mechaniczną 6-biegową, jest wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne występujące w silnikach wysokoprężnych, dzięki czemu prezentuje najwyższy poziom na rynku. Jest on oferowany w modelach Modus, Megane, Scenic, Grand Scenic oraz Clio III.