To jedyna tego typu impreza organizowana przez narodowego dystrybutora, w którym przedstawiciele mediów mogą wykazać się znajomością zasad "eco-drivingu" dosiadając zarówno klasycznych aut, jak i tych hybrydowych. W tym roku startujące samochody podzielono na dwie grupy - klasyczne auta benzynowe z silnikami serii "Toyota Optimal Drive" oraz hybrydowe Priusy drugiej generacji.

Dwuetapowy rajd na trasie Warszawa - Łańsk - Warszawa przebiegał po zróżnicowanej nawierzchni (zarówno szybkie odcinki drogi dwupasmowej, jak i wąskie i kręte jezdnie okolic Olsztyna). Dwuosobowe załogi musiały przebyć łącznie ponad 350 km mając w pamięci tytularne hasło imprezy. Komandor rajdu - Maciej Kaczmarek narzucił bezwzględne limity czasowe - przekroczenie ich skutkowało karami czasowymi i niweczyło szanse na dobre miejsce w stawce. Dlatego o byciu zawalidrogą nie było mowy.

W tym roku Toyota wprowadziła do swojej oferty silniki spalinowe ekologicznej serii "Toyota Optimal Drive", które dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa, pozwoliły naszym mały samochodom nawiązać rywalizację z hybrydowym Priusem drugiej generacji - podsumowuje Robert Mularczyk kierujący działem PR Toyoty Motor Poland.

"Nie mogliśmy bezpośrednio porównywać osiągnięć ekonomicznych wszystkich startujących modeli. Dlatego przygotowałem specjalny wzór przeliczeniowy, który pozwolił nam wyłonić ostateczną klasyfikację załóg. O skali umiejętności wszystkich startujących świadczy fakt, iż różnice w punktacji bezwzględnej miedzy zwycięzcami a ostatnią punktowaną załogą wyniosły zaledwie 3,31 punktu - dodaje Maciej Kaczmarek - komandor rajdu oraz eko-lider Toyoty Motor Poland. Najbardziej oszczędna załoga podróżowała Toyotą iQ. Na trasie Eco-Challenge ich samochód zużył 3,9 l/100km.

Przyszłoroczna "Eco-Challenge 2010" ma być jeszcze bardziej spektakularna. W stawce aut znajdzie się hybrydowy Prius trzeciej generacji, który zadebiutuje w Polsce w styczniu 2010 roku i już dziś zbiera świetne recenzje w zakresie niskiego zużycia paliwa i oraz wysokiej dynamiki.

Zumi: Salony i serwisy Toyoty