Dlaczego Audi występuje na elektronicznym show? Dlatego, że w koncepcyjnym modelu po raz pierwszy pokazuje reflektory laserowe. W podwójnych reflektorach konstruktorzy Audi umieścili diody Matrix-LED oraz światła laserowe. Zewnętrzny element reflektora z diodami to światła mijania, a wewnętrzny zespół to laserowe światła drogowe.
Diody laserowe są znacznie mniejsze niż tradycyjne diody LED - ich średnica wynosi zaledwie kilka mikrometrów, czyli setnych części milimetra! Mimo tak maleńkich wymiarów reflektory laserowe dają zasięg 500 metrów - to jest dwa razy więcej niż sięgają światła diodowe. Audi twierdzi, że światła laserowe to przyszłość motoryzacji.
Reflektory laserowe to nie jedyne ciekawe rozwiązaania w koncepcyjnym Audi przygotowanym do prezentacji w amerykańskiej świątynii hazardu. Audi ma przyszłościowy napęd hybrydowy e-tron o łącznej mocy 700 KM. Składa się z silnika spalinowegoTFSI V8 o mocy 560 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 110 kW. W trybie elektrycznym koncepcyjne Audi może przejechać do 50 km.
Przy wykorzystaniu obu napędów Audi przyspiesza do „setki" w 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 305 km/h. Przy takich osiągach pojazd zużywa średnio zaledwie 2,5 litra benzyny na 100 km.
Warto przypomnieć, że Audi w 2013 roku ogłosiło, że rezygnuje z prac nad napędem czysto elektrycznym dla swoich modeli.
Nowością we wnętrzu koncepcyjnego modelu Audi jest duży wyświetlacz, na którym kierowca widzi podstawowe informacje przedstawione w formie trójwymiarowych obrazów o wysokiej rozdzielczości. Kierowca może zmieniać menu wyświetlacza: w trabie klasycznym na pierwszym planie widać będzie prędkościkomierz i obrotomierz, a w trybie MMI - mapy nawigacyjne lub listę multimediów.