Modyfikacje zewnętrze są subtelne. Zmieniono reflektory, w których LED-owe światła do jazdy dziennej otaczają teraz światła mijania. Delikatnie zmodyfikowano także grill oraz zderzaki. Na nowo zaprojektowano wkładkę dyfuzora i końcówki układu wydechowego, a tylne lampy mają stylistykę świetlnych listew (w opcji z reflektorami xenon plus). Relingi dachowe są montowane seryjnie. Paleta lakierów karoserii powiększyła się o cztery nowe kolory. Na życzenie dostępne są pakiety S Line oraz Offroad, które dzięki specjalnym detalom stylistycznym nadają SUV-owi odrębne charaktery.

Rewolucji nie ma także we wnętrzu. Kilka elementów zyskało chromowane obramowania, a wąskie panele na konsoli środkowej są w kolorze połyskującej czerni. Modyfikacje objęły też wielofunkcyjną kierownicę, system multimedialny, podgrzewane siedzenia, klimatyzację i system wyboru dynamiki jazdy, których obsługa ma być bardziej intuicyjna i wygodniejsza. Nowa jest paleta materiałów, kolorów i poszyć. Do wyboru są trzy kolory wnętrza, trzy warianty jakości materiału i skóry – w sumie 35 możliwych kombinacji.

Znacznie więcej dzieje się pod maską. Gama jednostek napędowych będzie składać się z dwóch silników benzynowych i trzech wysokoprężnych – wszystkie z bezpośrednim wtryskiem, doładowaniem i seryjnym systemem start-stop. Producent obiecuje lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa. Jednostka 2.0 TFSI generuje teraz 225 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a 3,2-litrowy motor V6 z doładowaniem zastąpił silnik 3.0 TFSI o mocy 272 KM i momencie 400 Nm.

Podstawową jednostką wysokoprężną pozostaje 143-konny silnik 2.0 TDI, który jako jedyny oferowany jest z napędem na przednie koła. Dostępna jest także jego mocniejsza wersja o mocy 177 KM (+ 7 KM). Na szczycie turbodiesli występuje silnik 3.0 TDI, który rozwija teraz 245 KM mocy i 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silniki czterocylindrowe współpracują seryjnie z manualną skrzynią sześciobiegową. Dla silnika 2.0 TFSI/225 KM dostępna jest opcjonalnie ośmiostopniowa skrzynia tiptronic. Przy silniku 3.0 TFSI przekładnia tiptronic jest oferowana jako standard. Sportowy siedmiostopniowy S-tronic jest natomiast montowany seryjnie w przypadku silnika 3.0 TDI, a dla 2.0 TDI (177 KM) jest dostępny opcjonalnie.

Samochód nadal będzie dostępny w wersji hybrydowej z 211-konnym silnikiem 2.0 TFSI i 54-konną jednostką elektryczną. Oba silniki w krótkim czasie dostarczają 245 KM mocy i 480 Nm maksymalnego momentu. Przy stałej prędkości 60 km/h SUV może przejechać do 3 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Odświeżone Q5 ma prowadzić się bardziej komfortowo, dzięki nowej charakterystyce sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów. Lepsze wyczucie drogi ma zapewniać nowy, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy.