Auto Świat Audi Q5 po liftingu

Modyfikacje zewnętrze są subtelne. Zmieniono reflektory, w których LED-owe światła do jazdy dziennej otaczają teraz światła mijania. Delikatnie zmodyfikowano także grill oraz zderzaki. Na nowo zaprojektowano wkładkę dyfuzora i końcówki układu wydechowego, a tylne lampy mają stylistykę świetlnych listew (w opcji z reflektorami xenon plus). Relingi dachowe są montowane seryjnie. Paleta lakierów karoserii powiększyła się o cztery nowe kolory. Na życzenie dostępne są pakiety S Line oraz Offroad, które dzięki specjalnym detalom stylistycznym nadają SUV-owi odrębne charaktery.

Rewolucji nie ma także we wnętrzu. Kilka elementów zyskało chromowane obramowania, a wąskie panele na konsoli środkowej są w kolorze połyskującej czerni. Modyfikacje objęły też wielofunkcyjną kierownicę, system multimedialny, podgrzewane siedzenia, klimatyzację i system wyboru dynamiki jazdy, których obsługa ma być bardziej intuicyjna i wygodniejsza. Nowa jest paleta materiałów, kolorów i poszyć. Do wyboru są trzy kolory wnętrza, trzy warianty jakości materiału i skóry – w sumie 35 możliwych kombinacji.

Znacznie więcej dzieje się pod maską. Gama jednostek napędowych będzie składać się z dwóch silników benzynowych i trzech wysokoprężnych – wszystkie z bezpośrednim wtryskiem, doładowaniem i seryjnym systemem start-stop. Producent obiecuje lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa. Jednostka 2.0 TFSI generuje teraz 225 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a 3,2-litrowy motor V6 z doładowaniem zastąpił silnik 3.0 TFSI o mocy 272 KM i momencie 400 Nm.

Podstawową jednostką wysokoprężną pozostaje 143-konny silnik 2.0 TDI, który jako jedyny oferowany jest z napędem na przednie koła. Dostępna jest także jego mocniejsza wersja o mocy 177 KM (+ 7 KM). Na szczycie turbodiesli występuje silnik 3.0 TDI, który rozwija teraz 245 KM mocy i 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silniki czterocylindrowe współpracują seryjnie z manualną skrzynią sześciobiegową. Dla silnika 2.0 TFSI/225 KM dostępna jest opcjonalnie ośmiostopniowa skrzynia tiptronic. Przy silniku 3.0 TFSI przekładnia tiptronic jest oferowana jako standard. Sportowy siedmiostopniowy S-tronic jest natomiast montowany seryjnie w przypadku silnika 3.0 TDI, a dla 2.0 TDI (177 KM) jest dostępny opcjonalnie.

Samochód nadal będzie dostępny w wersji hybrydowej z 211-konnym silnikiem 2.0 TFSI i 54-konną jednostką elektryczną. Oba silniki w krótkim czasie dostarczają 245 KM mocy i 480 Nm maksymalnego momentu. Przy stałej prędkości 60 km/h SUV może przejechać do 3 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Odświeżone Q5 ma prowadzić się bardziej komfortowo, dzięki nowej charakterystyce sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów. Lepsze wyczucie drogi ma zapewniać nowy, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków