Model A7 - luksusowe i sportowe zarazem 4-drzwiowe coupe Audi wprowadziło na rynek w 2010 roku. Model został przyjęty bardzo przychylnie przez klientów.
Dwa lata później pojawiła się wersja S7 - z silnikiem o mocy 420 KM. A w 2013 roku pojawiła się topowa wersja (we wszystkich modelach Audi oznaczana symbolem RS) z silnikiem 4,0 TFSI o mocy 560 KM.
I właśnie teraz - w rok po debiucie rynkowym - Audi postanowiło jeszcze bardziej uatrakcyjnić swój topowy model z serii 7.
Ale co można poprawić w niemal idealnym aucie? Silnik? Nie ma potrzeby. Ma więcej niż wystarczającą moc - 560 KM -i ogromny moment obrotowy - 700 Nm.
Osiągi? RS7 w dotychczasowym wydaniu już ma znakomite: 3,9 sekundy do „setki" i prędkość maksymalna 250 km/h lub - po zdjęciu elektronicznej blokady - 305 km/h.
Detale? Tak! Drobne zmiany stylistyczne objęły: osłonę chłodnicy, zderzaki, reflektory. W odmłodzonym RS7 standardowo montowane są reflektory diodowe, a w opcji dostępne są diodowe Matrix LED z przyciemnianymi kloszami.
Odświeżone RS7 dostępne będzie także z czterema nowymi kolorami nadwozia: biały metalik - Gletscher, czarny metalik - Mythos, srebrny metalik - Florett oraz niebieski perłowy - Sepang.
Wnętrze odmłodzonego RS7 też przeszło delikatny retusz. Zmieniono tabllcę przyrządów, nawiewy powietrza, manetki przy kierownicy do zmiany biegów.
RS7 oferowany jest ze stałym napędem na 4 koła (quattro) oraz z 8-stopniową skrzynią automatyczną tiptronic.
RS7 zawieszone jest o 20 mm niżej w porównaniu ze słabszymi wersjami. Zawieszenie jest pneumatyczne z adaptacyjnym systemem tłumienia nierówności.
Zawieszenie zintegrowane jest z systemem wyboru dynamiki jazdy (Audi drive select).
W opcji dostępne jest sportowe, sztywne zawieszenie RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy.
Audi RS7 oferowane z kołami na felgach 20-calowych (w opcji 21-calowych). Standardowo auto wyposażane jest w tarcze stalowe, w opcji zamówić można ceramiczne tarcze hamulcowe, które polepszają skteczność hamowania i nie tracą swoch właściwości nawet po rozgrzaniu do czerwoności.
Audi RS7 będzie można zamawiać u dilerów od początku września 2014 roku.
Ile będzie kosztowało odnowione RS7? Na razie Audi nie podaje ceny. Dotychczasowy model RS7 kosztuje w podstawowej wersji ok. 640 tys. zł. Jednak liczne dodatki są drogie, np. tarcze ceramiczne kosztują ponad 40 tys. zł za komplet, audio Bang & Olufsen - ok. 30 tys. zł, tak więc zamawiając „wypasioną" wersję można dość szybko dojść nawet do miliona złotych.