Model A7 - luksusowe i sportowe zarazem 4-drzwiowe coupe Audi wprowadziło na rynek w 2010 roku. Model został przyjęty bardzo przychylnie przez klientów.
Dwa lata później pojawiła się wersja S7 - z silnikiem o mocy 420 KM. A w 2013 roku pojawiła się topowa wersja (we wszystkich modelach Audi oznaczana symbolem RS) z silnikiem 4,0 TFSI o mocy 560 KM.
I właśnie teraz - w rok po debiucie rynkowym - Audi postanowiło jeszcze bardziej uatrakcyjnić swój topowy model z serii 7.
Ale co można poprawić w niemal idealnym aucie? Silnik? Nie ma potrzeby. Ma więcej niż wystarczającą moc - 560 KM -i ogromny moment obrotowy - 700 Nm.
Osiągi? RS7 w dotychczasowym wydaniu już ma znakomite: 3,9 sekundy do „setki" i prędkość maksymalna 250 km/h lub - po zdjęciu elektronicznej blokady - 305 km/h.
Detale? Tak! Drobne zmiany stylistyczne objęły: osłonę chłodnicy, zderzaki, reflektory. W odmłodzonym RS7 standardowo montowane są reflektory diodowe, a w opcji dostępne są diodowe Matrix LED z przyciemnianymi kloszami.
Odświeżone RS7 dostępne będzie także z czterema nowymi kolorami nadwozia: biały metalik - Gletscher, czarny metalik - Mythos, srebrny metalik - Florett oraz niebieski perłowy - Sepang.
Wnętrze odmłodzonego RS7 też przeszło delikatny retusz. Zmieniono tabllcę przyrządów, nawiewy powietrza, manetki przy kierownicy do zmiany biegów.
RS7 oferowany jest ze stałym napędem na 4 koła (quattro) oraz z 8-stopniową skrzynią automatyczną tiptronic.
RS7 zawieszone jest o 20 mm niżej w porównaniu ze słabszymi wersjami. Zawieszenie jest pneumatyczne z adaptacyjnym systemem tłumienia nierówności.
Zawieszenie zintegrowane jest z systemem wyboru dynamiki jazdy (Audi drive select).
W opcji dostępne jest sportowe, sztywne zawieszenie RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy.
Audi RS7 oferowane z kołami na felgach 20-calowych (w opcji 21-calowych). Standardowo auto wyposażane jest w tarcze stalowe, w opcji zamówić można ceramiczne tarcze hamulcowe, które polepszają skteczność hamowania i nie tracą swoch właściwości nawet po rozgrzaniu do czerwoności.
Audi RS7 będzie można zamawiać u dilerów od początku września 2014 roku.
Ile będzie kosztowało odnowione RS7? Na razie Audi nie podaje ceny. Dotychczasowy model RS7 kosztuje w podstawowej wersji ok. 640 tys. zł. Jednak liczne dodatki są drogie, np. tarcze ceramiczne kosztują ponad 40 tys. zł za komplet, audio Bang & Olufsen - ok. 30 tys. zł, tak więc zamawiając „wypasioną" wersję można dość szybko dojść nawet do miliona złotych.
Galeria zdjęć
Odnowione Audi RS7
Odnowione Audi RS7
Odnowione Audi RS7
Odnowione Audi RS7
Odnowione Audi RS7
Odnowione Audi RS7
Odnowione Audi RS7
Odnowione Audi RS7