W czasie jazd próbnych można było sprawdzić działanie m.in. takich systemów jak ESP, ESP Premium, nowoczesny system łączący bezpieczeństw czynne z biernym CAPS, system ułatwiający parkowanie (Park Pilot) czy system adaptacyjnej prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control - ACC).

To jednak nie wszystkie pomysły, jakie pojawiły się w głowach inżynierów z Boscha. Już wkrótce zamontowane w autach czujniki i systemy elektroniczne będą mogły rejestrować i interpretować otoczenie pojazdu, z wyprzedzeniem rozpoznawać niebezpieczeństwo i pomagać kierowcy w wykonywaniu niezbędnych manewrów. Według szacunków Boscha, dzięki systemom wspomagającym kierowcę będzie można uniknąć lub złagodzić skutki blisko 90 proc. kolizji.

W pracach koncernu znajduje się zaawansowana wersja asystenta parkowania, czyli wersji systemu o nazwie Park Steering Control. System nie tylko zmierzy i oceni miejsce do parkowania, a następnie będzie dawał wskazówki optyczne lub akustyczne, ale będzie ułatwiał ten manewr za pomocą bezpośrednich ruchów kierownicą. System Park Assistant będzie gotowy do produkcji seryjnej w 2007 roku.

System ACCplus, nad którym pracują obecnie konstruktorzy Boscha, będzie mógł wspomagać kierowcę nie tylko przy prędkości powyżej 30 km/h, tak jak to miało miejsce dotychczas, ale w pełnym zakresie prędkości z zatrzymaniem pojazdu włącznie. System ACCplus wejdzie do produkcji seryjnej w 2006 roku.

Bosch pracuje także nad czujnikami wideo, które wkrótce zaczną odgrywać centralną rolę w interpretacji otoczenia pojazdu. Przykładem ich zastosowania są systemy rozpoznawania pasa ruchu. Ostrzegają one kierowcę o zjeżdżaniu pojazdu z pasa ruchu, którym dotychczas się poruszał. Czujniki wideo mogą mieć również wpływ na poprawę widoczności podczas jazdy nocą, rozpoznawanie znaków drogowych oraz rozpoznawanie innych pojazdów lub przeszkód na drodze.

Aby ograniczyć liczbę wypadków drogowych Bosch pracuje nad rozwojem tzw. inteligentnych systemów bezpieczeństwa (Predictive Safety Systems - PSS). Pierwszym produktem z grupy PSS będzie system Predictive Brake Assist (PBA). Gdy czujnik radarowy ACC rozpozna niebezpieczeństwo, system PBA niezauważalnie dla kierowcy zmieni pozycję okładzin hamulcowych przysuwając je do tarcz i przygotowując układ hamulcowy do awaryjnego hamowania. System PBA jest od roku 2005 montowany seryjnie w Audi A6. W kolejnym etapie zakres funkcji PBA rozszerzony zostanie o system Predictive Collision Warning (PCW), który odpowiednio wcześniej ostrzeże kierowcę o możliwości wystąpienia sytuacji krytycznej. Bosch wprowadzi system PCW do produkcji seryjnej w 2006 roku. Trzecim rozwiązaniem będzie Predictive Emergency Brake (PEB), który będzie mógł automatycznie inicjować hamowanie awaryjne w sytuacji, gdy kierowca nie zareaguje lub zareaguje w niewystarczającym stopniu. Umożliwi to osłabienie siły uderzenia w razie kolizji. Bosch planuje wprowadzić tego typu systemy od 2009 roku.