Tylko w 2014 roku producent przeprowadził 18 operacji zwiększania mocy produkcyjnych lub uruchomienia montażu w 8 zakładach na świecie.

- Chcemy nadal się rozwijać, dlatego w najbliższych latach znacząco zwiększymy zdolności produkcyjne. Jednocześnie mamy zamiar na trwałe wzmocnić nasza konkurencyjność poprzez jak najlepszą organizację pracy – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za zarządzanie produkcją i łańcuchem dostaw.

Równolegle do działań międzynarodowych Mercedes-Benz wzmacnia swoje fabryki w Niemczech – tylko w tym roku zainwestuje w nie łącznie ponad 3 mld euro. 1 mld euro zostanie przeznaczony na uruchomienie produkcji nowych modeli w Sindelfingen, a kolejny – na rozbudowę fabryki silników w Untertürkheim. Zakłady w Bremie przejdą modernizację wartą około 750 mln euro. Dalsze inwestycje zostaną poczynione też w zakładach w Rastatt, gdzie od niedawna wytwarzana jest elektryczna Klasa B.

Nowa jednostka organizacyjna odpowiadająca za produkcję – Mercedes-Benz Operations (MO) – kontroluje globalną sieć produkcyjną oraz logistykę i jakość. Teraz organizacja produkcji zostanie dostosowana do wykorzystywanych platform, niezależnie od poszczególnych lokalizacji.

Lista tych platform obejmuje: MRA (modele tylnonapędowe), MFA (modele przednionapędowe), MHA (SUV), MSA (auta sportowe), MPA (układy napędowe).

Każda z platform wykorzystuje system modułów i podzespołów. Pierwszym samochodem budowanym w całości zgodnie z nową strategią jest aktualna generacja Klasy C. To najpopularniejszy model w ofercie Mercedes-Benz, wdrożony do produkcji na czterech kontynentach w ciągu mniej niż 6 miesięcy (w Niemczech, RPA, USA oraz w Chinach).

Globalna sieć produkcyjna pozwala Mercedes-Benz szybciej reagować na zmieniające się potrzeby różnych rynków. Dotyczy to m.in. produkcji różnych wersji aut na tej samej linii montażowej, wyposażenia fabryki używanego do montażu pojazdów różnych generacji oraz elastycznego czasu pracy, dostosowanego do zapotrzebowania. Standaryzacja i modernizacja fabryk Mercedes-Benz ma na celu zwiększenie produktywności przy zmniejszeniu kosztów stałych.

Ważną rolę w strategii wzrostu Mercedes-Benz odgrywa również poszerzanie zakresu współpracy podejmowanej z innymi partnerami. Dla przykładu, pod koniec czerwca 2014 r. Daimler ogłosił powołanie spółki joint venture z aliansem Renault-Nissan – oba koncerny będą produkować nowe generacje swoich aut kompaktowych w nowej fabryce w Meksyku. Jej roczne zdolności produkcyjne docelowo szacuje się na 300 tys. sztuk.