Auto Świat Dakar 2013: ostatni test motocykli

Dakar 2013: ostatni test motocykli

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

W środę 2.01.2013 r. motocykliści ORLEN Team: Jacek Czachor i Marek Dąbrowski przetestowali swoje motocykle przed startem rajdu Dakar. Dzisiaj maszyny rajdowe przejdą odbiór techniczny, a następnie trafią do parku zamkniętego. Kuba Przygoński, którego sprzęt serwisuje w tym roku fabryczny zespół KTM, testy ma zaplanowane dopiero na następny dzień

Dakar 2013: ostatni test motocykliŻródło: Auto Świat

Park serwisowy zlokalizowany nad brzegiem Pacyfiku coraz bardziej tętni życiem i coraz ciężej jest znaleźć dogodne miejsce teamom, które w ostatniej chwili zdecydowali się rozłożyć serwis. Również atmosfera panująca w stolicy Peru coraz bardziej wskazuje na to, że najważniejsze święto motoryzacji w roku zbliża się wielkimi krokami.

Środa była dla większości zespołów dniem testowym. Zawodnicy sprawdzali finalną konfigurację swoich maszyn. Część teamów, w tym jeden z największych - fabryczny zespół KTM - zaplanował sprawdzanie motocykli dopiero na dzisiaj. Pośród maszyn przygotowywanych przez fabrykę jest motocykl Kuby Przygońskiego.

– Jestem bardzo optymistycznie nastawiony co do współpracy z moim nowym mechanikiem ze stajni KTM. Ma on olbrzymie doświadczenie i wcześniej pomagał przy serwisie motocykla Cyrila Despres. Wypracowaliśmy dobrą formę współpracy. Zarówno jemu jak i mi zależy na dobrym wyniku sportowym więc jestem pewien, że wszystko pójdzie zgodnie z planem. Do Limy przyjechaliśmy już kilka dni temu, na tyle wcześnie żeby przystosować się do tutejszej strefy czasowej. Chcieliśmy także wypocząć i się zaaklimatyzować. Przed rajdem zawsze wynika wiele rzeczy, które trzeba załatwić na ostatnią chwilę i dobrze być odpowiednio wcześnie by z czystą głową przystąpić do rywalizacji – powiedział Kuba Przygoński.

Jacek Czachor i Marek Dąbrowski ostateczne sprawdzenie konfiguracji maszyn mają już za sobą. Dziś od rana czeka ich odbiór techniczny i administracyjny. Motocykle zostaną skrupulatnie sprawdzone przez komisję rajdową, która zbada zgodność specyfikacji z regulaminem.

- Podczas testów dojechaliśmy do miękkich wydm oddalonych około 45 kilometrów od biwaku. Na pewno będziemy wymieniali tylny teleskop, chcieliśmy również koniecznie przetestować gaźnik oraz dotrzeć silnik. Bardzo dynamicznie wyruszyliśmy z biwaku, gdyby cokolwiek się działo z gaźnikiem od razu wracalibyśmy by zmienić jego konfigurację. Motocykl sprawuje się jednak znakomicie. Przeprowadzimy kilka regulacji i maszyna będzie w pełni gotowa do startu – mówił bezpośrednio po zejściu z motocykla Jacek Czachor.

- Przejechaliśmy około stu kilometrów. Wjeżdżaliśmy na górki oraz testowaliśmy jak zachowuje się maszyna w kopnym piachu, na bardzo wymagających partiach, gdzie trzeba jechać na pierwszym biegu na pełnym gazie. W zasadzie drobnej regulacji wymaga jedynie gaźnik oraz sprzęgło. Wszystko poza tym jest ok. Przed nami jedynie odbiór techniczny i administracyjny, a to zawsze bardzo ciężka droga biurokratyczna – dodał Marek Dąbrowski.

Na rano testy ma również zaplanowane Szymon Ruta, który będzie miał okazję przejechać się po bezdrożach Peru w okolicach Limy. Zespół OVERDRIVE, który dostarcza auto i samochód dla kierowcy ORLEN Team do odbioru technicznego stanie dzień później.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków