Firma Delphi jest jednym z czołowych dostawców systemów wtrysków paliwa na rynku brazylijskim. Jest to o tyle specyficzny rynek, gdzie w większości sprzedaje się benzyna typu E25. Również mieszanka E100 zaczyna zdobywać tam coraz większą popularność. Ponad 90% nowych pojazdów sprzedawanych w Brazylii jest wyposażonych w silnik, który jest przystosowany do wszystkich możliwych mieszanek benzyny i etanolu.

Bio-paliwa oferują dużo korzyści, lecz w zamian za to stawiają wyzwania dla inżynierów. Problemem bio-etanolu jest jego agresywny charakter w zbiorniku paliwa. Bio-diesle także stwarzają problemy, np w postaci wydalania większych ilości związków azotu. W powszechnej opinii utarło się, że największym problemem paliw z dużą zawartością etanolu są silne właściwości korozyjne. Według specjalistów nie jest to prawda. Większy problem stwarza fakt, że etanol jest higroskopijny. Łatwo przyjmuje wodę, co powoduje, że w paliwie rozpuszczają się powodujące korozję sole. Tak więc to nie etanol jest substancją powodującą korozję, tylko substancje, które wchodzą z nim w reakcje. Jedną z kluczowych umiejętności zapobiegających problemom tego typu jest umiejętność odpowiedniego doboru materiałów. Elementy takie jak metale, elastomery i plastiki muszą być kompatybilne z etanolem i z zanieczyszczeniami dostarczanymi do mieszanki paliwowej za pośrednictwem tego składnika paliwa.

Firmie Delphi udało się przystosować wtryski paliwowe tak, aby zapewniały wytrzymałość na ponad 160 tysięcy kilometrów przy stosowaniu mieszanki E25. Stal nierdzewna została w nich zastąpiona miękką, a używanie podatnych na korozję polimerów i elastomerów porzucono na rzecz bardziej wytrzymałych materiałów. Najnowsze badania koncernu skupiają się wokół zapewnienia podobnej wytrzymałości elementów silnika przy użyciu mieszanki E85.

W tej tematyce również elektronika odgrywa znaczącą rolę. Moduł sterowania silnikiem opracowany przez Delphi, dostosowany do różnych paliw (bi-fuel), potrafi automatycznie wykrywać stosunek etanolu do paliwa, a następnie dostosować sterowanie wtryskiem paliwa i zapłonem tak by zoptymalizować wydajność spalania.

Delphi prowadzi także program badawczy dla paliwa o koncentracji składników roślinnych od B10 do B100. Testy długodystansowe odbywają się na samochodach ciężarowych, terenowych i osobowych. W Centrum Technologii Delphi w Londynie badany jest obecnie 12-litrowy silnik napędzany bio-dieslem B30, pracujący w typowym dla ciężarówek cyklu dużych przeciążeń. Po kilkuset godzinach pracy, zaawansowany system wtrysku paliwa EUI zostanie rozebrany i zbadany, a następnie złożony ponownie i uruchomiony do następnego, długoterminowego testu symulującego wykorzystanie silnika w trudnych warunkach.