Opony do pojazdów ciężarowych mają duży potencjał oszczędnościowy, jeżeli chodzi o ogólne koszty eksploatacji w ramach przemysłu transportowego. Drugie życie opony niemal dubluje możliwe do osiągnięcia przez nią przebiegi i zmniejsza koszty eksploatacji o około pięćdziesiąt procent.

Dwa życia

Dzięki Continental ContiRe, zalety opon do pojazdów ciężarowych Continental objawiają się nie w jednym, a w dwóch życiach opony. Ponieważ normy jakościowe ustanowione przez producenta są niezwykle wysokie, nie każda zużyta opona nadaje się do bieżnikowania. Jeżeli oponie uda się przejść surowe testy, a eksperci ustalą, że podstawowa konstrukcja opony - osnowa (karkas) - nie jest uszkodzona, nic nie stoi na przeszkodzie przedłużenia żywotności opony. Wartość osnowy, wynosi średnio 50 euro.

Continental nie tylko obiecuje drugie życie, ale i wysoką jakość bieżnikowanej opony. ContiRe jest produkowana w ten sam sposób, co nowe opony. Wygląda jak nowa opona, jest równie wytrzymała i prowadzi się jak nowa opona. Nowoczesne technologie testowania oraz najnowsze metody produkcji oraz wytrzymałość i testy bezpieczeństwa gwarantują nieustanną jakość produktów. Te same rodzaje bieżnika i mieszanki stosuje się do produkcji opon nowych.

Tanio i ekologicznie

Do produkcji wykorzystuje się osnowy z certyfikatem C2. Jeżeli osnowa jest wytrzymała, oponę można poddać bieżnikowaniu nawet trzykrotnie. Kupując oponę bieżnikowaną nie tylko nie nadwyręża się swojego portfela, ale także pomaga chronić środowisko, oszczędzając energię i surowce. Ponadto, optymalne wykorzystanie osnów zmniejsza liczbę starych opon.

Continental stosuje dwie metody: bieżnikowanie na zimno i na ciepło. Przy bieżnikowaniu, 85% oryginalnej opony udaje się zwykle ponownie wykorzystać. Jedynie bieżnik i, w razie potrzeby, ściany boczne są odnawiane. To w znacznym stopniu wpływa na redukcję zastosowanych materiałów. Przy bieżnikowaniu na ciepło (ContiRe), Continental odnawia w zasadzie oponę. Zaletą tej techniki jest to, że odnowieniu ulegają także ściany boczne, przez co opona zyskuje wygląd nowej. Co więcej, ContiRe można ponacinać w ten sam sposób, co nową oponę Continental.

Od nowej do nowej

Dodatkowym ułatwieniem dla klientów jest program ContiLifeCycle monitorujący poszczególne etapy cyklu życia opony i wypracowujący efektywny model zarządzania dla firm. Opiera się on na określeniu sposobu użytkowania opony na poszczególnych etapach jej życia. Nie zawsze pogłębianie opon jest najbezpieczniejszym i najwłaściwszym sposobem na przedłużenie życia oponie, szczególnie gdy w przyszłości karkas tej opony ma być oddany do bieżnikowania.

Usługa, po analizie możliwości, potencjału oraz potrzeb firmy, sugeruje trzy warianty użytkowania ogumienia:

- Wyłącznie nowe opony - dla klientów operujących na trasach długodystansowych.

- Opony nowe i bieżnikowane - polecane w przypadku pojazdów operujących w kraju.

- Nowe opony - pogłębianie - bieżnikowanie - pogłębianie - opcja polecana w przypadku flot posiadających własny serwis i magazyn ogumienia.

ContiTread to bieżnik firmy Continental do bieżnikowania na zimno. Przy metodzie bieżnikowania na zimno, przygotowany wcześniej bieżnik ContiTread nakłada się na wygładzoną osnowę (karkas). ContiTread nadaje się także do bieżnikowania opon innych producentów.