Nowa opona ma zapewniać pewne prowadzenie na suchej nawierzchni, przy zachowaniu wysokich parametrów podczas hamowania na mokrej nawierzchni, jak również dużej żywotności.

Opona SP StreetResponse jest pierwszą standardową oponą, w której Dunlop zastosował Touch Technology.

Technologia Touch łączy zaawansowane rozwiązania - sztywny wzór bieżnika Multi Radius Tread Technology, specjalny system osadzenia stopki opony na obręczy oraz spłaszczony profil asymetrycznego bieżnika. Dzięki temu samochód z oponami SP StreetResponse powinien sprawnie reagować na ruchy kierownicą, wykazywać stabilność podczas wchodzenia w zakręty oraz odznaczać się dobrą przyczepnością do nawierzchni.

Nowe opony Dunlopa SP StreetResponse są odpowiednimi oponami dla kierowców małych samochodów miejskich, którzy chcą się cieszyć z jazdy po mieście - zapewniają doskonałe osiągi zarówno przy jeździe po mokrej, jak i suchej nawierzchni - powiedział Frederic Schilling, dyrektor marki Dunlop na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

Zoptymalizowany wzór bieżnika z rowkami na barku opony zapewnia skuteczne usuwanie wody spod opony, co przekłada się na dobrą przyczepność ogumienia do mokrej nawierzchni oraz pozwala na sprawne hamowanie. Szerokie rowki obwodowe i podłużne usprawniają rozpraszanie wody na boki oraz podnoszą odporność na aquaplaning.

Połączenie dwukierunkowych rowków i nacięć w żebrze centralnym bieżnika ma z kolei zapewniać optymalną przyczepność na zakrętach, szczególnie na mokrych nawierzchniach.

W nowych oponach Dunlop SP StreetResponse zastosowano również zaawansowaną mieszankę. Dzięki obecności polimerów funkcjonalizowanych, które zapewniają lepszy rozkład krzemionki w mieszance, dobra przyczepność nie jest okupiona podwyższonymi oporami toczenia.

Nowe opony SP StreetResponse będą dostępne we wszystkich najpopularniejszych rozmiarach.