Tradycyjny silnik 6,3 V8 o mocy 571 KM został zastąpiony przez cztery elektryczne jednostki, które umieszczono w pobliżu każdego z kół niemieckiego superauta. Dzięki temu dysponujące napędem na 4 koła auto, może poszczycić się teraz łączną mocą 526 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym rzędu 880 Nm.

Według danych przedstawionych przez producenta, ekologiczny SLS będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie ok. 4 s.

Energia potrzebna do rozpędzenia samochodu zostanie dostarczona prze 400-voltowe akumulatory, które zostały zaopatrzone w układ chłodzenia oraz system pozwalający na kumulowanie energii powstającej podczas hamowania. Dzięki ulokowaniu baterii w trzech różnych miejscach auta, konstruktorom udało się uniknąć zmian w aluminiowej konstrukcji auta.

Elektryczna wersja Mercedesa SLS AMG od "zwykłego" SLS-a odróżnia się nie tylko rodzajem napędu, ale także wyglądem zewnętrznym. Oprócz jaskrawej barwy lakieru, uwagę zwraca przede wszystkim zmodyfikowany przedni zderzak zintegrowany ze spojlerem oraz atrapa chłodnicy w takim samym kolorze jak karoseria auta.

Ciemne wykończenie lusterek, potężne felgi oraz tylny dyfuzor pozbawiony rur wydechowy w zgrabny sposób kontrastują z pozostałymi elementami zewnętrznymi elektrycznego samochodu.

Wewnątrz  samochodu zmianie uległy wskaźniki deski rozdzielczej oraz tapicerka, która teraz jest biało-czarna. Obok prędkościomierza znalazł się wskaźnik informujący kierowcę o poziomie naładowania akumulatorów. Centralna konsola kokpitu wzbogaciła się o dotykowy ekran, który umożliwia kontrolę sytemu audio, klimatyzacji oraz nawigacji satelitarnej.

Nie wiadomo jeszcze kiedy Mercedes SLS AMG E-Cell wejdzie do produkcji, jednak można przypuszczać, że pierwsza limitowana seria pojazdów może zadebiutować w 2013 roku.