Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Europa

Europa

Tylko dziś polscy kierowcy mogą sporo zaoszczędzić. Wystarczy zostawić samochód w domu

Tylko dziś polscy kierowcy mogą sporo zaoszczędzić. Wystarczy zostawić samochód w domu

Każdy z nas chyba lub oszczędzać. Najlepiej, żeby można było jeździć za darmo. Taka okazja nadarza się właśnie dzisiaj, ale jest mały haczyk – kluczyki od auta muszą zostać w domu.
MG: znana marka wkrótce zadebiutuje na polskim rynku. Kiedyś była brytyjska

MG: znana marka wkrótce zadebiutuje na polskim rynku. Kiedyś była brytyjska

Chińska marka o brytyjskim rodowodzie szykuje się do wejścia na polski rynek – donosi IBRM Samar. Według informacji uzyskanych przez instytut jeszcze w tym roku w Polsce zadebiutuje MG Motor. Klientów do salonów nie ściągnie raczej sentyment – współczesne auta tej marki dzielą z oryginalnymi tylko emblematy. Czy to źle?
Poznasz markę auta po logo? 6/11 będzie wyczynem, a 11/11 wręcz niemożliwe do zdobycia

Poznasz markę auta po logo? 6/11 będzie wyczynem, a 11/11 wręcz niemożliwe do zdobycia

Ten quiz będzie tak trudny, że aż zaboli. Spytamy w nim o loga marek motoryzacyjnych, ale nie licz na taryfę ulgową — Ferrari, Toyoty, Skody i Volvo tu nie znajdziesz. A jeśli odpowiesz poprawnie już na sześć z 11 pytań, możesz się uważać za niekwestionowanego eksperta w tej dziedzinie.
Chińskie auta mogą zdominować europejski rynek. Co na to prezesi Renault i Volkswagena?

Chińskie auta mogą zdominować europejski rynek. Co na to prezesi Renault i Volkswagena?

Przez lata chińskie samochody były w Europie wyśmiewane, nikt nie traktował ich poważnie. Teraz zarządy europejskich koncernów motoryzacyjnych drżą o to, czy za kilka lat auta z Chin nie wypchną ich produktów z rynku. Mają powody, bo w ciągu ostatnich lat sami pomogli budować chińską potęgę motoryzacyjną, której właśnie przestają wystarczać rynki azjatyckie.
Unia Europejska pokonała Gladiatora. Pikap z potężnym dieslem żegna się z klientami

Unia Europejska pokonała Gladiatora. Pikap z potężnym dieslem żegna się z klientami

Spieszmy się kochać pikapy z dieslem, tak szybko odchodzą... Jeep Gladiator przegrał kluczową bitwę na Starym Kontynencie. Dostał prawy sierpowy od Unii Europejskiej w postaci norm emisji i zwalnia miejsce dla następnych elektrycznych Jeepów. Amerykanie urządzili mu imprezę pożegnalną w postaci limitowanej edycji FarOut Final Edition.
Dacia nie będzie już tylko "tanim autem". Szef designu zaskakuje odważnymi planami

Dacia nie będzie już tylko "tanim autem". Szef designu zaskakuje odważnymi planami

Rumuński producent ma odważne plany na przyszłość. Sukces marki sprawił, że Dacia coraz chętniej chce odbierać klientów innym i wie, że jest w stanie to zrobić. Producent chce dać więcej niż tylko atrakcyjną cenę.
Rynek samochodów używanych będzie rósł. To bardzo zła wiadomość dla kupujących

Rynek samochodów używanych będzie rósł. To bardzo zła wiadomość dla kupujących

Europejski rynek samochodów używanych ma się dobrze, a będzie jeszcze lepiej – twierdzą analitycy z firmy konsultingowej Bain&Company. Z raportu dowiadujemy się, że ten sektor będzie rósł w tempie 5 proc. rocznie i w 2025 r. jego wartość wyniesie aż 503 mld euro. Dlaczego ta pozornie dobra informacja jest też alarmująca?
Chińczycy zdobyli pierwszy bastion w Europie. Ich auto zostało bestsellerem w Szwecji

Chińczycy zdobyli pierwszy bastion w Europie. Ich auto zostało bestsellerem w Szwecji

Chińska ofensywa na europejski rynek trwa w najlepsze. BYD Atto 3 to zimny prysznic dla innych producentów. Dlaczego? Niepozorny elektryczny crossover z Shenzhen wdarł się na sam szczyt najnowszego rankingu sprzedaży w Szwecji. To pierwsze tak duże osiągnięcie Chińczyków na europejskim rynku i prawdopodobnie... nieostatnie.
Upadek silników Diesla. Dlaczego Europa się od nich odwróciła?

Upadek silników Diesla. Dlaczego Europa się od nich odwróciła?

Samochody z silnikiem Diesla stanowią zaledwie 16,8 proc. rynku nowych aut w Europie. To mniej niż elektryki oraz hybrydy plug-in i najgorszy wynik w tym stuleciu, choć jeszcze siedem lat temu diesle sprzedawały się lepiej niż wszystkie inne typy napędów razem wzięte. Co się stało?
Tragiczne wypadki z udziałem młodych kierowców to nie przypadek! Dlaczego nie potrafią jeździć?

Tragiczne wypadki z udziałem młodych kierowców to nie przypadek! Dlaczego nie potrafią jeździć?

Nie ma tygodnia bez doniesień o tragicznych wypadkach z udziałem początkujących kierowców. Brak doświadczenia nie jest wytłumaczeniem! Jak to możliwe, że w kraju, w którym zdobycie prawa jazdy jest od dziesięcioleci znacznie trudniejsze niż w większości innych krajów Europy, mamy wciąż fatalne statystyki dotyczące wypadków drogowych?
150 km/h na autostradzie? Dwa kraje chcą podnieść limity. W innych ma być wolniej [TABELA]

150 km/h na autostradzie? Dwa kraje chcą podnieść limity. W innych ma być wolniej [TABELA]

Podczas gdy w wielu krajach Europy trwają dyskusje o obniżeniu limitów prędkości, Czechy i Włochy idą pod prąd i zamiast ograniczenia do 130 km/h, planują podniesienie limitu do 150 km/h. W obu przypadkach inspiracją mają być Niemcy, które limitu nie mają wcale, ale… od dłuższego czasu dyskutują o jego wprowadzeniu. Sprawdziliśmy, jakie limity prędkości obowiązują w poszczególnych krajach i jakie są planowane w przyszłości.
Kosztowne "pamiątki" z zagranicznych wakacji. Co kierowca powinien wiedzieć?

Kosztowne "pamiątki" z zagranicznych wakacji. Co kierowca powinien wiedzieć?

Wyjazd samochodem na zagraniczne wakacje może okazać się bardzo kosztowny, jeśli podpadniesz lokalnej policji. Obowiązujące poza Polską przepisy drogowe są podobne, ale... co kraj, to obyczaj! Przed wyruszeniem w podróż warto poznać niuanse, które mogą zadecydować o mandacie. Niektóre zakazy za granicą bywają zaskakujące, a kary bardzo dotkliwe.
Ceny paliw - jak wyglądają w Europie? [MAPA]

Ceny paliw - jak wyglądają w Europie? [MAPA]

Ceny paliw w Polsce nie są wprawdzie najniższe w Europie, jesteśmy jednak pod względem kosztów tankowania krajem "z tych tańszych". Dotyczy to zarówno oleju napędowego, jak i benzyny. Przed wyjazdem za granicę szczególnie warto napełnić bak do pełna, jeśli jedziemy na zachód. Jadąc na południe, też możemy zaoszczędzić, tankując przed granicą, ale jednak mniej i nie w każdym przypadku.
Nowy elektryczny Volkswagen ID.3 za 70 tys. złotych. Dlaczego tak tanio nie sprzedają go w Europie?

Nowy elektryczny Volkswagen ID.3 za 70 tys. złotych. Dlaczego tak tanio nie sprzedają go w Europie?

W Chinach, w ramach promocji, Volkswagen sprzedaje elektryczny model ID.3 za równowartość 70 tys. zł. To niewiele więcej niż kosztują najtańsze małe miejskie auta spalinowe w Polsce i ponad dwa i pół raza mniej niż kosztują u nas najtańsze wersje tego modelu. Dlaczego u nas nie może być tak tanio? Znamy odpowiedź z centrali Volkswagena.
Mógł być dziś równie wielki jak Volvo. Dlaczego Saab upadł?

Mógł być dziś równie wielki jak Volvo. Dlaczego Saab upadł?

Perfekcyjny wizerunek, fantastyczni projektanci, bogaty właściciel: Saab miał wszystko, żeby zostać jednym z gigantów rynku premium. Tymczasem ponad 10 lat temu – kiedy prestiżowa motoryzacja kwitła – szwedzka firma zgłosiła do sądu wniosek o ogłoszenie bankructwa. Dlaczego? Co się stało?
Tak unikniesz mandatu za granicą. Wszystko, co musisz wiedzieć, podróżując po Europie

Tak unikniesz mandatu za granicą. Wszystko, co musisz wiedzieć, podróżując po Europie

Sezon wakacyjny w pełni. Wielu z nas wybiera się na letni wypoczynek samochodem lub na miejscu wypożycza auto, by podróżować po okolicy. Co kraj, to obyczaj, więc i przepisy drogowe są inne. Warto je wcześniej poznać, by uniknąć wysokiego mandatu.
Płatne autostrady w Polsce i za granicą. Gdzie zapłacimy i jak dużo?

Płatne autostrady w Polsce i za granicą. Gdzie zapłacimy i jak dużo?

W Polsce jest kilka odcinków autostrad, za które muszą zapłacić także kierowcy aut osobowych. Odcinki te różnią się pomiędzy sobą nie tylko stawkami za każdy przejechany kilometr, lecz także sposobami pobierania opłat. Z punktu widzenia wakacyjnych, okazjonalnych użytkowników płatnych autostrad, można je podzielić na ekstremalnie drogie i... ekstremalnie uciążliwe. Do tych ostatnich należą autostrady objęte obowiązkowym systemem e-Toll, który wciąż obowiązuje.
Zaskakujące wyróżnienie dla Polski od ETSC. Statystyki są o 47 proc. lepsze

Zaskakujące wyróżnienie dla Polski od ETSC. Statystyki są o 47 proc. lepsze

Nie, to nie jest żadna pomyłka. ETSC, czyli Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu przyznała Polsce wyróżnienie PIN Award. Nagroda jest związana z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego w ostatnich latach. Unijnym ekspertom spodobała się m.in. rozbudowa systemu fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości.
Upadek kombi. Dlaczego nie chcemy już kupować takich samochodów?

Upadek kombi. Dlaczego nie chcemy już kupować takich samochodów?

Nie lubimy już kombi. Europejczycy spychają ten segment na aut. Spada popyt, spada też podaż, bo coraz więcej producentów wycofuje takie modele z gamy. Co się stało? Czy SUV-y maczały w tym palce?
Z europejskiej mapy aut znikają całe motoryzacyjne gatunki: tych słynnych modeli już nie produkują

Z europejskiej mapy aut znikają całe motoryzacyjne gatunki: tych słynnych modeli już nie produkują

Żyjemy w czasach, w których z gam kluczowych firm znikają nie tyle pojedyncze modele, ile całe motoryzacyjne gatunki: Ford, VW, Opel, Honda i Nissan nie oferują już w Europie sedanów, a Volvo hatchbacka. Citroen i Opel nie produkują minivanów opartych na osobówkach, a Alfa Romeo – coupe i spiderów. Poznaj największych nieobecnych!
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech