Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Europa

Europa

Od lipca cła na chińskie samochody elektryczne. Koniec balu, ceny w górę
Aktualności

Od lipca cła na chińskie samochody elektryczne. Koniec balu, ceny w górę

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Włosi robią to jako pierwsi. Fiat 500 dostanie silnik spalinowy
Aktualności

Włosi robią to jako pierwsi. Fiat 500 dostanie silnik spalinowy

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Chiński producent aut zamyka się w Europie. Zaczynają sprawdzać się przewidywania
Aktualności

Chiński producent aut zamyka się w Europie. Zaczynają sprawdzać się przewidywania

Jeden z dużych producentów samochodów zdecydował, że zamyka swoją siedzibę w Monachium i odchodzi z Europy. Co gorsza, znikają również miejsca pracy, a pracownicy mogą mieć problem z odprawami. Powodem jest m.in. słaba sprzedaż i trudności na rynku motoryzacyjnym.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Ford Mustang GTD trafi też do Europy. To supersamochód z homologacją drogową
Aktualności

Ford Mustang GTD trafi też do Europy. To supersamochód z homologacją drogową

Ford jest coraz bliżej wprowadzenia na rynek najbardziej zaawansowanego Mustanga GTD. To rasowa, limitowana wyścigówka, ale z homologacją drogową, która ma jak równy z równym walczyć z najlepszą europejską konkurencją. Oficjalny debiut nastąpi już w czerwcu podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Chińczycy o krok od podwyższenia cła na auta z Europy i USA
Aktualności

Chińczycy o krok od podwyższenia cła na auta z Europy i USA

USA wprowadziło cło na auta chińskie, a UE się nad tym zastanawia. Nad wprowadzeniem cła na auta amerykańskie u europejskie zastanawiają się z kolei Chiny. Czy to początek wojny handlowej między wschodem i zachodem?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Kochamy Dacię, a Tesli już nie. Kupujemy małe i proste auta
Aktualności

Kochamy Dacię, a Tesli już nie. Kupujemy małe i proste auta

W Dacii znów mogą otwierać szampana. Po krótkim przestoju rumuński model jest najchętniej wybieranym modelem w Europie. Kłopoty ma natomiast Tesla, która już nie jest tak chętnie kupowana i doganiają ją Chińczycy.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków
Aktualności

Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków

Po europejskim rynku nowych samochodów w ogóle nie widać posępnych nastrojów konsumentów i obaw o przyszłość. W kwietniu 2024 r. liczba pierwszych rejestracji aut osobowych wzrosła na Starym Kontynencie aż o 12 proc. Dokładnie przeanalizowałem najnowsze dane i mam jeden wniosek: między motoryzacyjnymi gustami Polaków i reszty Europy zieje ogromna przepaść.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
W co gra Europa z Chinami, a w co Chiny z Europą? I co ma do tego wszystkiego Izera?
Wiadomości

W co gra Europa z Chinami, a w co Chiny z Europą? I co ma do tego wszystkiego Izera?

Chiny sprytnie wykorzystują przemianę energetyczną Europy. Dziś zdominowały już rynek fotowoltaiki na Starym Kontynencie. To samo chcą zrobić na rynku aut elektrycznych. Jak Europa chce z tym walczyć? Paradoksalnie - przyciągając na Stary Kontynent chińskie inwestycje. Po co? I co ma do tego polska Izera?

Bentley kończy w Europie ze słynnym spalinowym silnikiem. I to w aż trzech modelach. Znamy powód
Aktualności

Bentley kończy w Europie ze słynnym spalinowym silnikiem. I to w aż trzech modelach. Znamy powód

To dopiero ironia losu. W tym roku mija 65 lat od debiutu silnika V8 w gamie Bentleya. I to właśnie teraz najnowsza generacja tej jednostki znika z oferty trzech modeli tej marki w Europie, Wielkiej Brytanii i na Bliskim Wschodzie. Dlaczego?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
BYD rozważa drugą fabrykę aut elektrycznych w Europie. Chińczycy zapowiadają też model, który znokautuje konkurencję
Wiadomości

BYD rozważa drugą fabrykę aut elektrycznych w Europie. Chińczycy zapowiadają też model, który znokautuje konkurencję

Możliwe, że już niedługo chiński BYD, producent pojazdów elektrycznych, będzie miał w Europie dwie, a nie jedną fabrykę. Jak informuje Reuters, europejski dyrektor zarządzający Michael Shu zapowiedział, że BYD rozważa budowę drugiego zakładu w 2025 r. Koncern zamierza stać się wiodącym producentem aut elektrycznych na Starym Kontynencie.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Ford "przeprasza" samochody spalinowe. Jednak jeszcze widzi dla nich miejsce
Aktualności

Ford "przeprasza" samochody spalinowe. Jednak jeszcze widzi dla nich miejsce

Ford był jedną z pierwszych marek, która ogłosiła pełną elektryfikację gamy na europejskim rynku. Według założeń od 2030 r. na Stary Kontynent miały nie trafiać auta spalinowe. To już nieaktualne – dyrektor marki w Europie przyznał, że będą reagować na popyt. A na razie popyt na elektryki... słabnie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
To, co się dzieje na rynku nowych aut w Polsce, przechodzi ludzkie pojęcie. Ależ jesteśmy bogaci!
Aktualności

To, co się dzieje na rynku nowych aut w Polsce, przechodzi ludzkie pojęcie. Ależ jesteśmy bogaci!

Najnowsze wyniki rejestracji nowych aut w Polsce to szokujący zbiór paradoksów, sensacji i niespodzianek. Niektóre dane tak się różnią od europejskiego rynku, że aż dziw, iż jesteśmy częścią Starego Kontynentu! Jedna z marek premium ma u nas prawie 5-krotnie wyższy udział niż w Europie, inna w kwietniu zajęła 4. miejsce w klasyfikacji generalnej. Z kolei aż 1/5 rynku należy do gracza, który ma na koncie więcej rejestracji niż marki z 2. i 3. miejsca razem wzięte. No i jest jeszcze producent z Chin deklasujący niegdysiejszego lidera polskiego rynku.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Szef Toyoty w Polsce dla "Auto Świata": Wodór może całkowicie zastąpić ropę naftową
Aktualności

Szef Toyoty w Polsce dla "Auto Świata": Wodór może całkowicie zastąpić ropę naftową

- Gdybyśmy do produkcji wodoru wykorzystali zaledwie 4 proc. energii, która płynie do naszej planety ze Słońca, to można byłoby w ogóle zapomnieć o ropie naftowej — mówi Jacek Pawlak, szef Toyoty w Polsce i Europie Środkowej w rozmowie z "Auto Światem". Niestety, europejska motoryzacja to dziś kłębowisko problemów. Przejście na elektromobilność wymaga największych wydatków w historii tej branży.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Toyota wiceliderem pod względem sprzedaży w Europie. Hitem Yaris Cross
Aktualności

Toyota wiceliderem pod względem sprzedaży w Europie. Hitem Yaris Cross

Toyota Motor Europe ma duże powody do zadowolenia. W pierwszych trzech miesiącach 2024 r. wzrosła jej sprzedaż i japoński koncern jest wiceliderem rynku wśród osobowych samochodów. Najchętniej kupowanym modelem okazała się Toyota Yaris Cross.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Materiał promocyjny
Lexus LBX to nowe otwarcie i wielkie nadzieje. Sprawdziłem, czy sprosta wymaganiom
Aktualności

Lexus LBX to nowe otwarcie i wielkie nadzieje. Sprawdziłem, czy sprosta wymaganiom

W całej historii Lexusa były jedynie dwa modele, których nazwa zaczynała się od litery L. To pierwszy i topowy model LS, a także naszpikowany elektroniką i piekielnie szybki LFA. Teraz pojawił się trzeci – LBX. To pierwszy "mieszczuch premium" tego producenta. Czy ma szanse zawojować miasta?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Prezes Renault w "Liście do Europy". Ważny głos w decydującym momencie dla branży
Aktualności

Prezes Renault w "Liście do Europy". Ważny głos w decydującym momencie dla branży

Luca de Meo napisał List do Europy rozesłany do kluczowych decydentów i zainteresowanych stron na kilka tygodni przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor generalny Renault Group wzywa do mobilizacji, żeby skutecznie przeprowadzić transformację energetyczną w europejskim przemyśle motoryzacyjnym, który czeka wiele wyzwań.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Porównałem ceny i wyposażenie chińskich aut z rywalami z Europy, Japonii i Korei
Aktualności

Porównałem ceny i wyposażenie chińskich aut z rywalami z Europy, Japonii i Korei

Chińska motoryzacja zaczyna przemawiać do Polaków. Do tego stopnia, że przez pierwsze dwa miesiące 2024 r. zarejestrowano u nas więcej nowych osobowych MG niż Fiatów. Postanowiłem więc porównać ceny i wyposażenie czterech chińskich modeli z rywalami z Toyoty, Kii, BMW i Mercedesa. Okazuje się, że wcale nie jest dobrze. Dlaczego?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Materiał promocyjny
Mitsubishi wraca do formy. Przedpremierowo przetestowałem na lodzie nowego Outlandera
Testy nowych samochodów

Mitsubishi wraca do formy. Przedpremierowo przetestowałem na lodzie nowego Outlandera

Nowe Mitsubishi Outlander to znak, że japońska marka zamierza powrócić do walki o Stary Kontynent. Przez kilka nieprzemyślanych decyzji zabrakło jej w Europie własnych modeli, ale w drodze są już dwa zupełnie nowe samochody. Przedpremierowo zapoznałem się z pierwszym na lodowym torze w ośrodku samego Juhy Kankkunena. Czy japoński SUV zdał fiński test?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Czy 13-letnie auto to rzeczywiście złom? Wybraliśmy 13 najpopularniejszych modeli w takim wieku
Aktualności

Czy 13-letnie auto to rzeczywiście złom? Wybraliśmy 13 najpopularniejszych modeli w takim wieku

Na razie nie do końca wiadomo, jakimi autami jeżdżą Polacy, bo jeszcze przez kilka miesięcy najważniejszy rejestr samochodów, czyli Centralna Ewidencja Pojazdów, będzie zaśmiecony wpisami o autach, które często od dziesięcioleci zalegają już na złomie. Wiadomo jednak dokładnie, jakie auta używane sprowadzamy – średnio mają one po ok. 13 lat. Czy rzeczywiście takie pojazdy to "niebezpieczny złom", jak twierdzą niektórzy? Widząc takie auto na ulicy, raczej tak nie pomyślicie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czym jeździ Europa? Zadziwiający raport samochodowy i błędne wnioski
Aktualności

Czym jeździ Europa? Zadziwiający raport samochodowy i błędne wnioski

Raport ACEA (Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów) mówiący o tym, ile i jakich samochodów jeździ po krajach Europy, zawiera dość szokujące dane. Polska jest jednym z tych krajów, które znalazły się na pierwszym miejscu w jednej z najważniejszych kategorii — liczby pojazdów na tysiąc mieszkańców. To akurat błąd, który chętnie wykorzystają "ekolodzy" twierdzący, że w naszym kraju jest za dużo samochodów.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Szef Volvo w Europie o wyjątkowej pozycji Polski i pierwszym minivanie
Aktualności

Szef Volvo w Europie o wyjątkowej pozycji Polski i pierwszym minivanie

Arkadiusz Nowiński to najbardziej wpływowy Polak w świecie motoryzacji. Jako prezes Volvo Cars Europe odpowiada za wszystkie rynki Starego Kontynentu, który dla szwedzkiej firmy odgrywa kluczową rolę: w 2023 r. to przecież Europa miała aż 42-procentowy udział w globalnej sprzedaży Volvo. A Polska w Europie Volvo zajmuje szczególne miejsce.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Surowe normy emisji spalin miały ochronić europejską motoryzację, ale Chiny i tak są górą
Aktualności

Surowe normy emisji spalin miały ochronić europejską motoryzację, ale Chiny i tak są górą

Po Internecie krąży prześmiewczy mem z czarno-białą mapą świata, na której pośrodku u góry widzimy kilka niewielkich plamek koloru czerwonego. Podpis brzmi: "Na czerwono oznaczone są państwa, które zakażą w 2035 rejestracji samochodów z silnikiem spalinowym w celu ratowania świata. Proszę zachować powagę". Wniosek ma być tylko jeden: unijni biurokraci to kretyni, najpierw popsuli silniki Diesla, wymuszając instalowanie w autach awaryjnych filtrów, a teraz narzucają nam auta elektryczne, choć cały świat ma to w nosie. Ten ironiczny przekaz nie jest jednak świadectwem błyskotliwości autora, lecz raczej dowodem na kompletną ignorancję. Zarówno w śrubowaniu wymagań wobec tradycyjnej motoryzacji, jak i w rozwoju elektromobilności, Europa przegrywa z kretesem.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.