Flagowy Lexus LS to pierwszy model marki, który w 1989 r. zapoczątkował jej historię. Obecnie dostępna jest piąta generacja japońskiej limuzyny. Przez 35 lat na całym świecie sprzedano ponad 906 tys. egzemplarzy.
W Polsce Lexus LS jest oferowany w oficjalnej sieci dilerskiej od 1998 r. Do tej pory sprzedano nad Wisłą ponad 900 sztuk. Co interesujące, w 2024 r. nasz rynek stał się kluczowy pod względem zamówień w całej Europie — co drugie pochodzi z Polski.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoLexus LS — Polacy kupują drogie i klasyczne wersje
Polski importer Lexusa poinformował, że 78 proc. zamówień dotyczy prawie najwyższej wersji wyposażenia Prestige, która ma m.in. elektryczną regulację tylnych wentylowanych foteli i zagłówków, przednie siedzenia z funkcją masażu, czterostrefową klimatyzację automatyczną, tapicerkę ze skóry półanilinowej, system audio Mark Levinson z 23 głośnikami. Do wyposażenia standardowego Lexusa LS należą ponadto 20-calowe felgi aluminiowe i pneumatyczne zawieszenie.
Jeśli chodzi o kolory, to największym powodzeniem cieszą się czarny (34 proc.) i granatowy lakier nadwozia (25 proc.). Z kolei najczęściej zamawianą tapicerką we wnętrzu jest biel (44 proc.).
Flagowy Lexus LS jest napędzany przez układ hybrydowy (oznaczenie 500h) z 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6. Łączna moc układu to 359 KM, a napęd przenoszony jest na wszystkie koła. Luksusowa limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi 9,3 l/100 km (dane producenta).
Lexus LS — ceny katalogowe:
- Elegance - 570 tys. zł,
- F SPORT - 630 tys. zł,
- Prestige - 670 tys. zł,
- Omotenashi - 740 tys. zł.