Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > EV > Dlaczego warto odwiedzić Kongres Nowej Mobilności 2023?

Dlaczego warto odwiedzić Kongres Nowej Mobilności 2023?

Współpraca promocyjna z
Kongres Nowej Mobilności

Już 26 września w EXPO Łódź wystartuje czwarta edycja Kongresu Nowej Mobilności. Największe wydarzenie zrównoważonego transportu w regionie CEE zgromadzi ponad 50 partnerów strategicznych i merytorycznych. Ponad 300 mówców z całego świata weźmie udział w 100 panelach dyskusyjnych, debatach, keynote speechach i warsztatach tematycznych. Dlaczego każdy, kto interesuje się nową mobilnością, powinien wziąć udział w KNM 2023?

Kongres Nowej Mobilności 2022
Kongres Nowej Mobilności 2022Źródło: Kongres Nowej Mobilności

Materiał został opublikowany w wyniku objęcia Kongresu Nowej Mobilności przez Auto Świat patronatem medialnym.

Po pierwsze – inspirujący prelegenci

KNM 2023 zgromadzi najważniejszych interesariuszy sektora elektromobilności z całego świata. Ponad 300 prelegentów omówi na 6 scenach najważniejsze wyzwania i trendy związane z rozwojem zrównoważonego transportu. Udział w KNM 2023 zapowiedzieli przedstawiciele instytucji unijnych, administracji centralnej i samorządowej, a także eksperci i praktycy rynku z całego łańcucha wartości e-mobility.

— W dyskusji na temat zrównoważonej przyszłości transportu w Polsce wezmą udział m.in. szefowie resortów rządowych: Anna Moskwa (Minister Klimatu i Środowiska) i Waldemar Buda (Minister Rozwoju i Technologii) , włodarze największych polskich miast, w tym Hanna Zdanowska (Prezydent Miasta Łodzi), Aleksandra Dulkiewicz (Prezydent Miasta Gdańska) oraz Konrad Fijołek (Prezydent Miasta Rzeszowa), jak również Michał Kurtyka – Prezydent COP24, czyli Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu. Naszą ambicją było zaproszenie na Kongres kluczowych decydentów – działających zarówno na poziomie centralnym, samorządowym, jak i międzynarodowym – mówi Maciej Mazur, dyrektor Zarządzający PSPA.

Lista prelegentów Kongresu Nowej Mobilności 2023 obejmuje również liderów biznesu oraz trzeciego sektora. Wśród nich znajdzie się m.in. Lucie Mattera, Secretary General, Charge Up Europe (organizacji branżowej zrzeszającej wiodących operatorów infrastruktury, dysponujących siecią ponad 500 tys. punktów ładowania w całej Europie), czy też Robert Chryc-Gawrychowski z Northvolt – czołowej firmy europejskiego przemysłu bateryjnego, która – oprócz Gigafabryki w szwedzkim Skellefteå – zamierza uruchomić zakład produkcyjny w Gdańsku.

O doświadczeniach zagranicznych metropolii w budowie ekologicznej mobilności opowie Karen Vancluysen – Sekretarz Generalna Polis Network – działającej od 1989 r. sieci europejskich miast i regionów (w tym m.in. Barcelony, Berlina, Brukseli, Dublina, Göteborga, Londynu, Mediolanu czy Wiednia) współpracujących w celu opracowania innowacyjnych technologii i polityk w zakresie transportu lokalnego. KNM zaszczyci swoją obecnością również William Todts, Executive Director w Transport & Environment, czyli wiodącej organizacji zeroemisyjnego transportu w Europie, a także przedstawiciele podmiotów unijnych: Maria Tsavachidis, CEO w EIT Urban Mobility oraz Diego Pavia, CEO w EIT InnoEnergy – mówi Aleksander Rajch, dyrektor ds. relacji zewnętrznych PSPA.

Po drugie – kompleksowy program merytoryczny

Zaplanowany w dniach 25 do 28 września program KNM 2023 obejmie ponad 100 zagadnień dotyczących wszystkich najważniejszych trendów i wyzwań, które kształtują globalny ekosystem zrównoważonego transportu.

Podczas zorganizowanej w formie okrągłego stołu debaty "E-Mobility Road Map 2035" z udziałem interesariuszy kształtujących polski krajobraz gospodarczy zostaną omówione strategiczne cele i instrumenty wsparcia, których wdrożenie pozwoli wykorzystać historyczną szansę i uczynić z Polski europejski hub produkcyjny sektora elektromobilności w kontekście zapowiedzianego zakazu rejestracji nowych samochodów osobowych i dostawczych w UE. Przejście na samochody elektryczne (wg IEA do 2030 r. globalna flota takich pojazdów może liczyć ok. 200 mln szt.) oraz polityki i regulacje prawne wdrażane w tym celu na całym świecie będą tematem przewodnim sesji "The ICE Age is Over". Oczywiście na KNM 2023 nie może zabraknąć AFIR, czyli nowego, europejskiego rozporządzenia zastępującego dyrektywę 2014/94/UE w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Zakłada ono m.in. konieczność podwyższenia łącznej mocy stacji ładowania w Polsce niemal 5-krotnie do 2025 r. oraz obowiązek budowy ogólnodostępnych stref ładowania (o mocy co najmniej 400 kW każda) maksymalnie co 60 km wzdłuż sieci bazowej TEN-T. O tym, jak osiągnąć te cele, kluczowi interesariusze porozmawiają na dedykowanej sesji, organizowanej wspólnie z PAIH – mówi Łukasz Witkowski, dyrektor operacyjny PSPA.

Panele "Local and Central Challenges for Heavy Duty and Logistics" (organizowany we współpracy z Polskim Instytutem Ekonomicznym) oraz "Electric Heavy Duty – Polish Duty" zostaną w całości poświęcone wyzwaniom związanym z elektryfikacją drogowego transportu ciężkiego i branży TSL, która kreuje dziś w Polsce prawie milion miejsc pracy. Natomiast w trakcie wspieranego przez Otomoto panelu "How to Sell BEVs?" eksperci branżowi porozmawiają o instrumentach, dzięki którym można zwiększyć popyt na samochody całkowicie elektryczne w Polsce (w I połowie 2023 r. ich rynkowy udział w segmencie nowych pojazdów osobowych wynosił ok. 3,5%). Uczestnicy sesji "Poland as an e-Mobility Powerhouse" oraz " Establishing Green Manufacturing Sites in Poland" (jej partnerem będzie Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych) zastanowią się wspólnie, jak zwiększyć napływ inwestycji sektora e-mobility i sprawić, żeby polski przemysł motoryzacyjny (odpowiadający dziś za 8% PKB) wzmocnił swoją pozycję wraz z postępującą w kierunku zeroemisyjnym transformacją transportu w UE. Celem dyskusji w ramach sesji "Plugging In: A Roadmap to Urban Charging Infrastructure", organizowanej wspólnie z Unią Metropolii Polskich, będzie ustalenie działań niezbędnych do przyspieszenia rozbudowy infrastruktury ładowania w polskich ośrodkach miejskich. Obecnie jest ona rozwinięta bardzo nierównomiernie (dla przykładu na koniec czerwca 2023 r. Katowice posiadały 105 ogólnodostępnych stacji, podczas gdy Chorzów i Zabrze łącznie zaledwie 10).

— Zagadnienia związane z rozwojem nowej mobilności na poziomie samorządowym zostaną omówione również na panelach "Greening Urban Mobility" (którego partnerami będą GZM oraz EIT Urban Mobility), a także "Green Cities". Dużo miejsca poświęcimy tematyce elektryfikacji flot przez firmy, które odpowiadają za ponad 80% rejestracji BEV w Polsce (m.in. w ramach organizowanej wspólnie z Volkswagen Financial Services sesji "The Economics of

Fleet Electrfication: Step by Step Guide), strefom czystego transportu, instrumentom subsydiów (w tym oczekiwanej przez branżę optymalizacji programu "Mój Elektryk"), ESG, kwestiom ochrony pożarowej EV, wodorowi w transporcie czy też rynkowi bateryjnemu (w tym recyclingowi w tym sektorze — na sesji pod patronatem InnoEnergy oraz EBRD). Podczas KNM odbędą się również kolejne posiedzenia komitetów PSPA, po raz pierwszy w historii otwarte dla publiczności. Omówimy na nich skonkretyzowane postulaty zmian prawnych, wypracowane w ramach projektu "Biała Księga Nowej Mobilności" – mówi Jan Wiśniewski, dyrektor Centrum Badań i Analiz PSPA.

Po trzecie – innowacyjne EXPO

Obok konferencji na KNM 2023 odbędą się największe w Europie Środkowo-Wschodniej targi EXPO. 19 tysięcy metrów kwadratowych zostało zapewnionych przez 100 wystawców. W rezultacie każdy odwiedzający KNM będzie mógł zobaczyć w jednym miejscu innowacyjne rozwiązania z całego łańcucha wartości sektora e-mobility oraz uczestniczyć w szeregu unikatowych na skalę europejską premier. Na Kongresie Nowej Mobilności po raz pierwszy w Polsce zobaczymy takie samochody jak elektryczny Ford Explorer, wodorowe BMW iX5, e-VAN, nowy Hyundai Kona Electric czy zeroemisyjny ciągnik siodłowy IVECO. To tylko kilka z kilkunastu premier, które będą miały miejsce między 26 a 28 września.

Nasze EXPO postanowiliśmy podzielić na dwa obszary. Strefa wystawiennicza B2B to profesjonalna ekspozycja stwarzająca okazję do zademonstrowania dostarczanej technologii innym uczestnikom rynku. Na EXPO nie zabraknie również strefy B2C, umożliwiającej integrację z użytkownikami końcowymi oraz poznanie opinii i oczekiwań potencjalnych klientów. W rezultacie na KNM 2023 w tym samym miejscu i czasie spotkają się dostawcy i odbiorcy zeroemisyjnych technologii – mówi Albert Kania, Senior New Mobility Manager z PSPA.

Po czwarte – nowoczesna aplikacja mobilna pozwalająca nawiązywać relacje biznesowe

Organizatorzy KNM 2023 przygotowali dla uczestników wydarzenia dedykowaną, bezpłatną aplikację mobilną "Kongres Nowej Mobilności 2023", dostępną w serwisach App Store i Google Play. Za jej pośrednictwem można w łatwy sposób uzyskać dostęp do biletu wstępu, wszystkich najważniejszych informacji (w tym programu) na temat konferencji czy porozmawiać z innymi uczestnikami wydarzenia poprzez chat.

To tylko część funkcjonalności naszej aplikacji. Dzięki niej będzie można również zobaczyć listę prelegentów i uczestników KNM, jak też skorzystać z funkcji "Business Matching", czyli możliwości umawiania spotkań biznesowych z wybranymi osobami. Dodatkowo, dzięki aplikacji, każdy uczestnik wydarzenia będzie na bieżąco informowany o premierach, rozpoczynających się panelach, debatach lub warsztatach. To innowacyjne rozwiązanie, które nie tylko pozwoli odnaleźć się w przestrzeni EXPO Łódź, ale umożliwi również nawiązywanie nowych i zacieśnianie dotychczasowych relacji biznesowych – mówi Maciej Gis, kierownik ds. komunikacji PSPA.

Jeszcze możesz kupić bilet na KNM 2023

Osoby zainteresowane uczestnictwem w tegorocznej edycji Kongresu Nowej Mobilności 2023 wciąż mogą nabywać bilety. Dostępne są wejściówki "Conference & EXPO pass" (dostęp do wszystkich scen konferencyjnych i przestrzeni networkingowych) oraz "EXPO pass" (dostęp do części targowej). Bilety są oferowane w cenach "Final Call": 2450 zł netto – "Conference & EXPO pass" oraz 599 zł netto – "EXPO pass".

Bilety można nabyć na stronie: www.kongresnowejmobilnosci.pl

Współpraca promocyjna z
Kongres Nowej Mobilności
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków