Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Mercedes Klasy E
Auto Świat > EV > Inteligentne technologie w nowym Mercedesie Klasy E

Inteligentne technologie w nowym Mercedesie Klasy E

Mercedes Klasy EŹródło: Mercedes
Artykuł sponsorowany
Mercedes

Auto, które dostosowuje się do upodobań swojego kierowcy i pasażerów? To już nie jest science fiction, lecz rzeczywistość. Nowy Mercedes Klasy E nie tylko inteligentnie dopasowuje komfort do preferencji kierowcy, ale też w wyjątkowy sposób dba o jakość podróży pasażerów.

W dobie galopującego rozwoju technologii nabywcy samochodów klasy premium stają się coraz bardziej świadomi i wymagający. Mercedes – jak na pioniera motoryzacji przystało – nie ogranicza się jednak tylko do spełniania coraz bardziej wyśrubowanych życzeń kierowców. To marka, która kreuje potrzeby klienta klasy premium w spektakularny sposób. Nowa Klasa E jest tego znakomitym przykładem.

Samochód wizualnie nawiązuje do awangardowych modeli elektrycznych Mercedes-Benz. Jego wdzięczne, opływowe i bardzo eleganckie linie karoserii z charakterystyczną, opadającą ku tyłowi dolną linią bocznych okien kryją wizjonerskie technologie. Najnowsza generacja Mercedesa Klasy E jak zawsze wyróżnia się też funkcjonalnością i pakownością, szczególnie w odmianie kombi, której bagażnik mieści od 615 do 1830 l.

Wyjątkowe cyfrowe doświadczenia zapewnia kierowcy i pasażerom deska rozdzielcza z imponującym ekranem MBUX Superscreen o wysokiej rozdzielczości. To prawdziwe centrum informacyjno-rozrywkowe połączone z centralnym komputerem pokładowym, które oferuje pasażerom dostęp do najlepszych aplikacji rozrywkowych (TikTok), biurowych (Zoom), gier ("Angry Birds"), aplikacji do współpracy Webex, przeglądarki Vivaldi oraz aplikacji do podcastów Pocket Casts.

Nowością jest też aparat do selfie i kamera wideo na górze deski rozdzielczej (ta część MBUX Superscreen jest w fazie homologacji). Co ważne, kierowca, by nie rozpraszać się podczas jazdy, nie widzi dynamicznych treści wyświetlanych na ekranie dla pasażera. Unikalne wrażenia z podróży nowym Mercedesem E zapewni połączeni wizji i fonii, czyli aktywne oświetlenie ambientowe (wyposażenie opcjonalne) z wizualizacją dźwięku. Dzięki niemu nie tylko usłyszymy, ale też "zobaczymy" utwory muzyczne oraz dźwięki filmów lub aplikacji.

Komfort i rutyna

Mercedes-Benz pracuje także nad tym, aby dzięki sztucznej inteligencji samochód uczył się, których systemów komfortu podróżujący używają regularnie, i automatyzował rutynowe czynności w powtarzających się okolicznościach. W nowej Klasie E klienci mogą korzystać z szablonów takich czynności, a także samodzielnie tworzyć odpowiednie procedury. Możemy na przykład zaprogramować samochód, by w sytuacjach, gdy temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 12 stopni Celsjusza, włączył dla nas ogrzewanie siedzeń i ustawił nasze ulubione oświetlenie wnętrza w ciepłym, pomarańczowym odcieniu…

Najnowsza technologia hybrydowa

Nowa Klasa E kreuje też nowe standardy w dziedzinie efektywności elektrycznej. Wspomagający jazdę silnik elektryczny ma imponującą moc 129 koni mechanicznych i oferuje nie tylko ponad 100 km zasięgu według procedury pomiarowej WLTP, ale też imponującą prędkość do 140 km/h. Co ważne, komfort czeka na nas także w czasie ładowania nowego Mercedesa Klasy E. Wysokonapięciową baterię o pojemności aż 25,4 kWh naładujemy do pełna w zaledwie pół godziny przy wykorzystaniu opcjonalnej ładowarki prądu stałego o mocy 55 kW. To zasługa Wallboxa, który podłączany do domowej sieci elektrycznej oferuje nam moc ładowania 11 kW.

Oprócz turbodoładowania zarówno silniki wysokoprężne, jak i benzynowe – jako tzw. łagodne hybrydy – korzystają ze wsparcia rozrusznika zintegrowanego z alternatorem (ISG). Nowy akumulator sprawia, że moc silnika elektrycznego wzrosła z 15 do 17 kW (z 20 do 23 KM), a dodatkowy moment obrotowy zwiększono do 205 Nm. Już w momencie wprowadzenia na rynek dostępna jest hybryda plug-in czwartej generacji, a wkrótce pojawią się kolejne warianty z takim napędem.

Tylna oś z zawieszeniem pneumatycznym w standardzie

Nowa Klasa E to również gwarancja wyjątkowego komfortu jazdy. Odpowiada za to zawieszenie AGILITY CONTROL oraz jednokomorowe zawieszenie pneumatyczne tylnej osi. To ostatnie ma kompaktową budowę. Zapewnia wysoki poziom komfortu jazdy także przy pełnym obciążeniu, a przy tym utrzymuje stały prześwit nawet z ciężkim ładunkiem. Opcjonalnie dostępne jest wszechstronne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+.

Podoba Wam się taka wizja komfortu? To zaledwie część funkcjonalności tego niezwykłego samochodu, który nauczy się Waszych zwyczajów i dostosuje systemy pokładowe do Waszej codziennej rutyny.

Spektakularny sukces Mercedesa w Wielkim Teście Salonów Auto Świata

Wielki Test Salonów 2023 - 1 miejsce wśród marek premium zdobył Mercedes
Wielki Test Salonów 2023 - 1 miejsce wśród marek premium zdobył MercedesŹródło: Auto Świat

W sumie podczas tegorocznej edycji tajemniczy klienci sprawdzili i ocenili 92 salony dziewięciu marek premium. Pierwsze miejsce zajął (po raz drugi z rzędu) Mercedes z oceną 95,2 proc. Do ideału, czyli 100 proc., pozostało bardzo niewiele, ale już teraz w dwóch kategoriach firma ze Stuttgartu oceniona została najwyżej – po 100 proc. uzyskała za organizację salonów i za zakończenie rozmowy ze sprzedawcą oraz ustalenie dalszych kroków postępowania. Bardzo wysoko oceniono także jazdę testową w salonach Mercedesa – 98,8 proc.

Artykuł sponsorowany
Mercedes
Powiązane tematy:Mercedes-Benz klasy E