Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > EV > Porady > Cztery sposoby ładowania auta elektrycznego

Cztery sposoby ładowania auta elektrycznego

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Gdzie można naładować samochód elektryczny (lub hybrydę plug-in)? Najpopularniejsze sposoby to domowe gniazko, wallbox, publiczne stacje ładowania lub szybkie ładowarki. Oto ich zalety i wady.

Ładowanie baterii
Ładowanie bateriiŹródło: Auto Świat
  • Ładowanie w domu jest dobrym rozwiązaniem dla osób użytkujących auta elektryczne na krótkich dystansach
  • Domowe ładowanie może być bardzo wolne (z gniazdka) lub nieco szybsze (z wallboxa lub przenośnej ładowarki)
  • Ogólnodostępne publiczne stacje ładowania – ich sieć rośnie, w miarę wzrostu liczby aut elektrycznych na naszych drogach
  • Stacje szybkiego ładowania prądem stałym najwygodniejszym rozwiązaniem dla podróżujących na długich dystansach
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Samochód z silnikiem spalinowym potrzebuje benzyny lub oleju napędowego, auto elektryczne – prądu. Banalna prawda, która jednak dla wielu użytkowników wkraczających w świat elektromobilności staje się trudnym wyzwaniem. I często zniechęca do zakupu takiego samochodu. Każdy, kto rozważa przesiadkę do elektryka lub hybrydy plug-in, stawia sobie pytanie: skąd wezmę prąd do mojego auta? Który sposób ładowania jest dla mnie dostępny i korzystny? Na co mam zwrócić uwagę podczas ładowania samochodu elektrycznego?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ładowanie samochodu elektrycznego w domu – gniazdko

Najpierw najłatwiejszy sposób: domowe gniazdko elektryczne z uziemieniem. Wielu właścicieli domów zainstalowało takie gniazdka w garażu lub na zewnątrz. Do tej pory służyły do zasilania kosiarek i elektronarzędzi. Teraz mogłyby się przydać do naładowania auta elektrycznego. Po prostu wkładamy wtyczkę do gniazdka i już? Zwykłe gniazdka 230-woltowe są przystosowane do dostarczania mniejszego prądu: 2,3 kW długotrwałego obciążenia przy natężeniu 10 A, możliwe jest do 3,7 kW przy prądzie o natężeniu 16 A. Jak na potrzeby auta elektrycznego to niewiele!

Ewa Czechowska