Auto Świat EV Testy Ford S-Max 2.5 Hybrid eCVT FWD – Rodzinnie i ekologicznie – Test

Ford S-Max 2.5 Hybrid eCVT FWD – Rodzinnie i ekologicznie – Test

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Druga generacja Forda S-Maxa jeździ po drogach od 2014. I choć w 2019 r. została poddana liftingowi, to wersja hybrydowa dołączyła do oferty dopiero w 2021 r. Sprawdzamy, jak ekologiczny napęd sprawdza się w 7-miejscowym vanie Forda.

Ford S-Max 2.0 Hybrid eCVT 2021 II generacja po FL
Zobacz galerię (20)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Ford S-Max 2.0 Hybrid eCVT 2021 II generacja po FL
  • Testowy egzemplarz przyspieszał od 0 do 100 km/g w 8,9 s – o 0,9 s szybciej niż obiecuje Ford
  • Hybryda w Fordzie S-Max składa się 2,5-litrowego benzyniaka o mocy 152 KM i 133-konnego elektryka
  • Ford S-Max w mieście zużywa mniej niż 6 l/100 km co gwarantuje mu zasięg 1000 km na jednym baku
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Może vany nie są teraz w modzie, ale pod względem funkcjonalności i komfortu jazdy nadal mają przewagę nad SUV-ami. Ich niższe nadwozia powodują, że są bardziej aerodynamiczne, przez co zużywają mniej paliwa, z kolei niżej położony środek ciężkości sprawia, że zawieszenia nie muszą być tak sztywne, jak w SUV-ach mających większy prześwit, a to przekłada się na lepszą amortyzację nierówności. Z kolei dłuższe i szersze nadwozia vanów zapewniają więcej przestrzeni dla podróżnych i na bagaże.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski