Auto Świat EV Testy Nowa klasa biznes wśród elektryków? Już wiemy, jak jeździ Mercedes EQE

Nowa klasa biznes wśród elektryków? Już wiemy, jak jeździ Mercedes EQE

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Pierwsza jazda Mercedesem EQE, któremu pozwolono wykorzystać rozwiązania techniczne topowego elektryka EQS. Czy elektryczna klasa E jest tym samym bliższa klasie S niż kiedykolwiek wcześniej?

Mercedes EQE (2022)Auto Bild
  • Linia nadwozia nie odwołuje się do klasycznego sedana, tył jest jak w EQS-ie zaokrąglony, z mocno pochyloną tylną szybą
  • W kokpicie zwraca uwagę szeroki panel wyświetlaczy rozciągający się przez całą szerokość wnętrza – w Mercedesie EQE to bardzo droga opcja
  • Na początek dostępne są dwie wersje – EQE 350+ i AMG EQE 43 4Matic, wkrótce dołączy EQE 500 4Matic
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

Wygląd Mercedesa EQE już nie budzi zdziwienia. Elektryczna klasa E wykazuje uderzające podobieństwo do większego bratniego modelu EQS – bazuje na tej samej platformie. V295, bo taki jest kod modelowy EQE, w zależności od perspektywy, z której się na nie patrzy, ledwie można odróżnić od V297 (tak oznaczono EQS-a). Jednak mimo że znajomy, zaokrąglony, obły tył nadwozia wymaga przetrawienia. Mercedes EQE, jak wcześniej EQS, żegna się z klasyczną linią limuzyny.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska